Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyar futball: a hanyatlás és ami mögötte van 2025-10-10 10:38:07 A helyi Focicipőbolt kollektívája is tapasztalja, hogy az igazán jelentős változások nem jönnek egyik napról a másikra
Táblás kerítések előnyei és telepítési tippek 2025-09-16 15:35:19 Ajánlott megismerni, hogy miért érdemes az ilyen térelemeket választani, és hogyan járulhatnak hozzá a biztonsághoz és praktikussághoz
A véroxigénszint jelentősége a babáknál 2025-08-13 11:31:49 Az iHealth és Viatom készülékek most már Bluetooth kapcsolattal is elérhetők, ami széles körű perspektívát nyújt az adatok felhasználására