Ismerd meg az egyéni igényekre szabható, duplakuplungos sebességváltót!
Az ismert márka először 2010-ben alkalmazta a DCT technológiát motorkerékpárjaiban, mára pedig ez vált az egyik legelterjedtebb erőátviteli megoldássá a kétkerekű járművekben. Nem véletlen a technológia népszerűsége, hiszen számos előnyös jellemzővel bír, és remekül kombinálja az automata és manuális váltók pozitív tulajdonságait.
A Honda tervezői és szakemberei mindent megtesznek azért, hogy a vezetési élmény egyre magasabb szinre jusson, nekünk már csak át kell élni a motorozás nyújtotta élvezetet, valamint ránk hárul a feladat, hogy felelősségteljesen járjunk el, és gondoskodjunk fizikai épségünkről. Ehhez a Szallerbeck Motor motoros ruházatai remek megoldást biztosítanak.
A DCT működése A DCT működését tekintve olyan, mintha egy automata váltóval lenne dolgunk, ugyanakkor két összeillesztett manuális váltóból áll. A DCT mozaikszó az angol Double Clutch Transmission megnevezésből ered, ebből is kiderül, hogy a váltó működését két kuplung biztosítja. A kuplungok lehetnek szárazkuplungok, vagy olyanok, amelyek olajban futnak. Utóbbi esetben az olaj kenő és hűtő feladatot is ellát.
A duplakuplung lényege, hogy amíg az egyik tengelykapcsoló zárt, addig a másik nyitott állapotban van. Továbbá, a nyitott kapcsolóhoz tartozó tengelyen már előválasztott állapotban van a következő sebességfokozat. Ez azért különösen fontos, mert az előválasztott fokozat azonnal be tud kapcsolódni a hajtásláncba, így a hajtóerő nem akad meg, folyamatos marad.
Választható automata és félautomata működés Ami még tovább növeli a DCT népszerűségét az nem más, mint hogy a vezetőnek lehetősége van az automata és félautomata működési mód között választani. Automata üzemmód esetén a váltás elektromosan vezérelt, így mindig a sebességnek és terepviszonyoknak számítógép által ideálisnak tartott sebességi fokozatban motorozhatunk. Ez lehetővé teszi, hogy teljes mértékben a vezetésre, a kanyarok bevételére, az ideális ív eltalálására koncentráljunk.
Haladó és profi motorosoknak, vagy csak egyszerűen azoknak, akik szeretik maguk meghatározni a nekik tetsző sebességfokozatot, lehetőségük van félautomata üzemmódot választani. Ilyenkor egy kar segítségével lehet váltani a fokozatok között, de a kuplung lenyomásával nem kell bajlódni ekkor sem, így a hajtás ekkor is megszakítás nélküli lesz.
Hatékonyság, környezettudatosság A duplakuplungos sebességváltó nem csupán a vezetési élményt és a motoros kényelmét szolgálja, hanem más érvek is szólnak mellette. A megszakítás nélküli hajtás jóval nagyobb hatékonysággal jár, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez.
További fontos előnye, hogy mivel manuális váltók képezik az alapját, ezért jóval egyszerűbb a javítás, és olcsóbb a fenntartás, mint automata váltó esetében.
Jól látszik tehát, hogy a DCT töretlen népszerűsége nem a véletlen műve. Vezetési élmény, hatékonyság, anyagi megfontolás és környezettudatosság terén is kiemelkedő teljesítményt nyújt. Kép forrása: szallerbeckmotor.hu (x)
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|