A Pilisi Parkerdő Budapest és tágabb környezetének több mint 60 ezer hektáros állami tulajdonú erdőterületét, azaz: zöldvagyonát kezeli. Ezek az erdők – benne a gödöllői és a valkói erdészethez tartozók is – biztosítják mintegy 3 millió ember számára a jó levegőt, a szél és zaj elleni védelmet, a mindennapi természetközeli sportolási és rekreációs lehetőségeket, miközben szintén ezek az erdők alkotják Budapest és agglomerációjának klímavédelmi zöld infrastruktúráját. A Pilisi Parkerdő szakmai tevékenysége sokrétű, felelőssége jelentős: nem csupán az erdők, hanem emberek és közösségek jóléte múlik rajta – olvasható a gazdasági társaság által kiadott sajtóközleményben.
A Volánbusz Közlekedési Zrt. illetékesei elkészítették azt a beszámolót, amiből feketén-fehéren kiderül, hogy mennyibe került az önkormányzatnak (áttételesen a helyi adófizetőknek) 2022-ben a Gödöllő területén zajló menetrend szerinti buszközlekedés. A közzétett adatok tanúsága szerint a társaság 200,6 millió forintból valósította meg a gödöllői buszközlekedésre vonatkozó szerződés szerinti vállalását, amit növel a szolgáltató cég 5%-os, kevéssel több mint 10 millió forintos nyereségigénye. A tételt 49,2 millió forinttal csökkenti az ellentételezése nélküli bevétel, ezáltal a bevétellel nem fedezett indokolt költségek megközelítették a 161,5 millió forintot.
A felek közötti közszolgáltatási szerződés alapján – a 34,7 millió forintos bérfejlesztési támogatás levonásával – az önkormányzatnak 33.362.810 forintos fizetési kötelezettsége keletkezett, amit át kell utalni a Volánbusz Zrt. számlájára. A helyi közkassza által korábban megfizetett 93.401.115 forintos veszteségtérítéssel együtt 126.763.925 forintos, a város költségvetését terhelő kiadással volt egyenértékű a mindent egybevetve közel 906 ezer utast a különböző célállomásokra eljuttató menetrend szerinti buszközlekedés fenntartása az elmúlt esztendőben Gödöllőn.