Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Csaknem négy évvel azt követően, hogy az ARAK versenyzője, Takács Boglárka 24,08 másodperccel országos juniorcsúcsot (U20) futott 200 méteren, jött a MATE-Gödöllői EAC sprintere, Sulyán Alexa, aki a január 21-i nyíregyházi fedettpályás viadalon 24,02 másodpercre javította a korosztályos nemzeti rekordot. Körmendy Katalin – 18. születésnapját áprilisban ünneplő – tanítványa ezzel a teljesítménnyel (is) igazolta, hogy ott a helye az augusztusi budapesti atlétikai világbajnokságra készülő magyar keretben.
Alexán kívül klubtársa, a mindössze 16 esztendős Kriszt Sarolta 56,30 másodperces egyéni csúccsal második lett 400 méteren, míg Farkas Bence 22,40 másodperces idei legjobbja bronzérmet ért 200 méteren.