Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Befecskendező rendszerek és az injektor felújítás

2022-09-16 13:21:48

Ebben a cikkben megnézünk pár befecskendező rendszert, és arra is kitérünk, hogy mi fán terem az injektor felújítás. Megnézzük, kihez fordulhatunk, ha gondban lennénk.

Kihez lehet fordulni injektor felújítás kapcsán?
A járműjavítás egy elég speciális szelete az injektor felújítás. Számos típus van jelen a piacon ebből az alkatrészből, ami akár típusonként eltérő javítási technológiát igényel. Ennek megfelelően egy jól felkészült, nagy szakértelemmel és megfelelő javítási technológiával rendelkező motorfelújítót érdemes felkeresni ilyen probléma esetén. Például, olyanokat, mint a Perfektmotor csapata, akik garantáltan értenek hozzá, és meg tudják oldani a problémát.

Ha egy műhely hivatalos felújító partner is, akkor rendelkezésükre állnak a megfelelő javítási technológiák és a gyári cserealkatrészek is. Ha a Perfektmotort nézzük, akkor elmondható róluk, hogy ez megvan, emellett pedig kellőképpen rutinosak a személyautók mellett a mezőgazdasági-, teher- és építőipari gépek felújításában is. Ez pedig jól jön ahhoz, hogy kiváló munkát végezhessenek.

De, most nézzünk meg pár konkrét rendszer típust és jellemzőiket.

A Bosch rendszerek
A Bosch közel 100 éve jelen van az adagoló rendszerek piacán, jelenleg is a legjelentősebb beszállítónak számít. Négy típusú rendszerükről érdemes beszélni, amik az alábbiak:

• A régebbi gyártmányoknál forgóelosztós-, soros- vagy VP adagolóval állították elő a magasnyomású gázolajat. Ezt egy mechanikus porlasztó segítségével juttatták be az égéstérbe.
• UPS (PLD) rendszerek esetében egy-egy mechanikus porlasztó és elektromosan vezérelt pumpa van minden egyes hengerhez.
• Unit injektor (PD) esetén a befecskendező és a pumpa egyben van. Ennek az az előnye, hogy akár 2000 bar feletti nyomás is elérhető vele.
• A Common Rail rendszerben közös nyomócsövek vannak, magasnyomású szivattyúval. Az injektorok mágnesszelepesek vagy piezo típusúak, és elektromosan vezéreltek.

A Delphi rendszerek
Náluk is van Common Rail rendszer, főleg a személygépjárművekhez. Haszongépjárművek esetén inkább az EUI adagoló-porlasztó befecskendező EUP és SMART injektor a jellemző. Egy esetleges javítás során új illesztőprogram is kerül feltelepítésre, amit a járművek vezérlőegységébe programoznak be.


A Siemens CDO Common Rail rendszerek

Ezeket alapvetően a PSA konszern motorjaihoz lettek kifejlesztve, de később a Volkswagennél is alkalmazták őket. Nagynyomású szivattyúkat tartalmaznak, és Piezo vezérelt injektorokat. Ez utóbbiak akár részlegesen is felújíthatóak, valamint kiválóan vizsgálhatóak CRI-PC berendezésekkel.

Bízzuk szakemberre a javítást!
Már a fentiekből is kitűnik, hogy számos típus található a piacon, amik javítása egyedi javítási technológiát igényel.

Ezeket szakszerűen a megfelelő rutinnal és gyári alkatrész-utánpótlással rendelkező szakszervizek tudják javítani, ahogy már a diagnózis elvégzését is ők tudják elvégezni. (x)


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online