Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Gerle utcai útfelújítás: nem jön ki a matek a martaszfalt-anyagnál

2022-09-08 16:06:37

Augusztus 15-én arról értesítették a környék lakóit, hogy három nappal később megkezdődik a Gerle utca Perczel Mór és Lázár Vilmos utcák között szakaszának részleges felújítása, méghozzá: martaszfalt-technológiával. A város polgármestere és a Blaháért Társaság alelnöke kamerák elé álltak, hogy elmagyarázzák, a romló és egyre bizonytalanabb gazdasági helyzet ellenére egy hosszú ideje húzódó problémát orvosolnak. Kiderült, hogy a beruházás – amiről Gémesi György azt monda/írta, hogy mintegy 15 millió forintba kerül – az önkormányzat, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., valamint a VÜSZI Nonprofit Kft. együttműködésének eredményeképpen valósul(t) meg.

A felújítás kezdete óta három hét telt el, így nem volt meglepő, hogy az érintett területen élők szerkesztőségünknél is érdeklődtek: mit tudunk a sokak által – ideiglenes jellege miatt – kidobott pénzzel egyenértékűnek titulált blahai martaszfaltozás részleteiről?

Két irányban indultunk el. Részben az együttműködésben résztvevő Magyar Közút Nonprofit Zrt-t, mint a Gerle utca vagyonkezelőjét, részben pedig Máthé Lászlót (Szövetségben Gödöllőért), a körzet önkormányzati képviselőjét kerestük.

A Közút kommunikációs osztályának munkatársától megtudtuk, hogy a Gerle utca nem része az országos közúthálózatnak, a társaság csak az utca vagyonkezelője. A részleges felújítás Gödöllő város projektje, a Magyar Közút ehhez a martaszfaltot biztosította a több évre visszanyúló egyeztetéseknek megfelelően. A város a felújításhoz 135 köbméter mart aszfaltot igényelt a társaságtól, ez megközelítőleg 240 tonna mennyiséget jelent, aminek értéke nettó 777.600 forint (bruttó 987.552 ezer forint).

Megkeresésünkre Máthé László, a blahai városrész önkormányzati képviselője elmondta, miután őt is érdekelték a részletek, Molnár Gergőtől, a Blaháért Társaság alelnöktől kért tájékoztatást az útfelújítással kapcsolatosan. Ebből tudta meg, hogy a martaszfaltot valóban a Közút biztosította, annak szállítását a VÜSZI Kft. által megbízott vállalkozó végezte. A 15 millió forintos kivitelezési költségről olyan tájékoztatást kapott Máthé László, hogy a munkafolyamatok (például: előkészítés, terítés, hengerlés, padkázás) 10 millió forintot emésztenek fel, míg a fennmaradó 5 millió forint a Közút által biztosított martaszfalt, mint anyag értéke.

Elvileg minden világos, a gyakorlatban azonban jó volna tudni, hol lelhető fel legalább 4 millió forint értékű martaszfalt-anyag…


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online