Idén február 22-ig kellett arra várni, hogy a városvezetés elfogadja az önkormányzati rendszer 1990 óta íródó történetének 34. gödöllői költségvetését. A település 2024. évi büdzséjéről elöljáróban annyi mindenképpen elmondható, hogy amolyan választási évre jellemző számhalmaz. A képviselőtestület tagsága 42 perces szóbeli kiegészítés, majd 106 perces vita után 9 igen szavazattal, valamint 5 tartózkodással adott zöld utat a Gödöllő idei gazdálkodásának irányszámait tartalmazó települési költségvetésnek, aminek végrehajtását nem ugyanaz az összetételű képviselőtestület kezdi meg, mint amely befejezi...
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulója alkalmából meghirdetett március 15-i főtéri eseményen a Gödöllői Városi Fúvószenekar térzenéje fogadta az érdeklődőket. Ezt követően Gémesi György polgármester intézett beszédet a hallgatósághoz, majd a Gödöllői Fiatal Művészek Egyesületének és gyermekkórusának tagjai által bemutatott, A nép hangja… című ünnepi műsor, a tavaly felújított Petőfi-szobornál lezajlott koszorúzás, illetőleg a lovasok és lovas fogatok felvonulása tette teljessé a kora délutáni órákban az alsóparki lovasbemutatóval zárult gödöllői ünnep programját.
Március 22-e és 24-e között a budapesti BOK-csarnok volt a helyszíne a férfikardozók világkupájának. A verseny utolsó állomása volt az olimpiai kvótáért április 1-jéig zajló kvalifikációs folyamatnak. A magyar csapatnak már nem kellett izgulnia, hiszen korábban már bebiztosította párizsi részvételét. A kérdés csupán az volt, hogy milyen kiemelési számot kaphatnak a fiúk az ötkarikás játékokon.
Annak érdekében, hogy még gyorsabb és versenyképesebb legyen a közösségi közlekedés Budapest agglomerációjában, a Magyar Közút buszsávot alakított ki az M3-as autópálya legleterheltebb fővárosi bevezető szakaszán. Ennek köszönhetően a Volánbusz járatai könnyebben tarthatják a menetrendet és hamarabb célba érkezhetnek – olvasható a Volánbusz június 30-i közleményében.
A Szilas pihenőnél megvalósult fejlesztést elsősorban az indokolta, hogy forgalomtorlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudják előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort. A buszsávok már bizonyították létjogosultságukat az M1-es és az M7-es sztráda bevezető szakaszán, ahol az autóbuszos közösségi közlekedés járművei korábban számottevő késéssel tudtak csak közlekedni.
A Volánbusz 400 buszjáratot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció közel 400 ezer fős – Gödöllőt is magában foglaló – északkeleti térségből. Az M3-as érintett szakaszán egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatásait. A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették. A buszsávok kialakításának köszönhetően mostantól az ingázók – köztük a gödöllőiek is – sokkal gyorsabban juthatnak be a munkahelyükre. Az átalakítások célja, hogy még többen tegyék le az autót, és szálljanak át buszra vagy vonatra. Így a forgalmi dugókból is sokkal kevesebb lehet.