Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként. Amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg – derül ki a REGIO JÁTÉK szerkesztőségünkhöz eljuttatott friss felméréséből. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik, a nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag.
Október harmadik vasárnapján kezdi meg a 2022/2023-as bajnoki idényt a Gödöllői RC – elmúlt kiírásban bronzérmet szerzett – női röplabda-csapata a nyolc csapatról tizenkettőre bővült NB I. Ligában. A rivalizáló felek számának növekedése azzal magyarázható, hogy az Extraligás klubok utánpótlás- és fiókcsapatai is bekapcsolódhatnak a küzdelemsorozatba, ám ezek a formációk nem juthatnak fel az Extraligába, és ki sem eshetnek az NB I. Ligából.
Még abban az esetben sem biztos, hogy mindent tudunk a fociról, ha egyébként nagy futballrajongók vagyunk. Mutatunk is néhány érdekes dolgot ezzel a sporttal kapcsolatban!
Annak érdekében, hogy még gyorsabb és versenyképesebb legyen a közösségi közlekedés Budapest agglomerációjában, a Magyar Közút buszsávot alakított ki az M3-as autópálya legleterheltebb fővárosi bevezető szakaszán. Ennek köszönhetően a Volánbusz járatai könnyebben tarthatják a menetrendet és hamarabb célba érkezhetnek – olvasható a Volánbusz június 30-i közleményében.
A Szilas pihenőnél megvalósult fejlesztést elsősorban az indokolta, hogy forgalomtorlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudják előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort. A buszsávok már bizonyították létjogosultságukat az M1-es és az M7-es sztráda bevezető szakaszán, ahol az autóbuszos közösségi közlekedés járművei korábban számottevő késéssel tudtak csak közlekedni.
A Volánbusz 400 buszjáratot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció közel 400 ezer fős – Gödöllőt is magában foglaló – északkeleti térségből. Az M3-as érintett szakaszán egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatásait. A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették. A buszsávok kialakításának köszönhetően mostantól az ingázók – köztük a gödöllőiek is – sokkal gyorsabban juthatnak be a munkahelyükre. Az átalakítások célja, hogy még többen tegyék le az autót, és szálljanak át buszra vagy vonatra. Így a forgalmi dugókból is sokkal kevesebb lehet.