Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 15-e alkalmából több gödöllői, illetve gödöllői kötődésű személy részesült állami kitüntetésben. Közülük a legrangosabb elismerést, a Magyar Érdemrend Lovagkereszt polgári tagozata elismerő címet Navarrete József olimpiai ezüstérmes, kétszeres világbajnok kardvívó, a MATE-Gödöllői EAC Vívószakosztályának vezetőedzője (balra), a tavalyi tokiói olimpián csapatban bronzérmes Gémesi Csanád mestere érdemelte ki.
Kiemelkedő közművelődési, kultúraszervezői és művészeti tevékenység elismeréseként Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetést vehette át Kovács Balázs, a Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft., valamint a budapesti székhelyű Magyar Művészeti Innovációs Központ Nonprofit Közhasznú Kft. (MMIK) ügyvezető igazgatója (középen). Unger Balázs, a CimbaliBand Zenekar vezetője (jobbra) pedig a Magyar Ezüst Érdemkereszt kitüntetésben részesült március 11-én.