Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Helyi vállalkozások a Google keresőben: a lokális keresőoptimalizálás alapjai

2021-06-15 13:55:48

A legtöbb helyi kisvállalkozás számára nehéz feladatot jelent az online marketing. Sokan egyáltalán nem foglalkoznak vele, mások pedig legfeljebb csak egy saját Facebook oldal regisztrációig jutnak el. Pedig hatékony online marketing nélkül ma már nehéz lépést tartani a piaci versennyel. Ebben a cikkben a helyi keresőoptimalizálás lehetőségeiről lesz szó.

Mi az a helyi keresőoptimalizálás?
A Google naponta sok millió keresést szolgál ki az interneten, és a statisztika szerint ezeknek a hirdetéseknek közel fele (46%) úgy nevezett lokális keresés.

A lokális, vagy helyi jellegű kereséseknek alapvetően két fajtája van:

• amikor a felhasználó konkrétan megjelöli a keresett szolgáltatás, információ földrajzi kötöttségét, például: „hotel Gödöllőn” vagy „pizzéria Gödöllő”.

• amikor a Google feltételezi, hogy lényeges a földrajzi lokáció. Tipikusan ilyenek a „fodrász a közelben” vagy csak egyszerűen a „pékség” kulcsszavas keresések.

Már most hatalmas, ráadásul, folyamatosan növekvő üzleti értéke van, ha egy helyi üzlet meg tud jelenni a felhasználónak az ilyen típusú keresésekre adott Google találati listákon. Egy becslés szerint, például, a „közelben” típusú lekérések fele konkrét boltlátogatással is jár.

A helyi keresőoptimalizálás (angol kifejezéssel Local SEO) célja biztosítani, hogy a vállalkozásunk a lehető legtöbbször jelenjen meg a Google találati lista elején a számunkra fontos lokális keresések esetében.
Érdemes tisztázni, hogy a helyi keresőoptimalizálás a lényegét tekintve nem különbözik a keresőoptimalizálás (angol rövidítéssel SEO) általános gyakorlatától, inkább a SEO munka egyik „alfaját” jelöli.

Ugyanakkor a szemlélet némileg más: míg a keresőoptimalizálás általános célja jó helyen szerepelni a lehető legtöbb témába vágó kulcsszóra, a lokális SEO célja jól rangsorolni egy bizonyos földrajzi területen, vagy az adott földrajzi területre utaló kereséseknél.


A helyi keresőoptimalizálás eszközei

A hatékony lokális keresőoptimalizáláshoz többféle eszközt és módszert is érdemes bevetni:

Saját weboldal készítése és optimalizálása a helyi SEO szempontjai szerint;

• a honlapon egy helyi témákkal foglalkozó blog elindítása,

• helyi jellegű hivatkozások gyűjtése a céges weboldalra.

• közösségi média oldalak létrehozása és rendszeres használata.

• Google Cégem profil regisztrálása és részletes beállítása.

Látható, hogy az öt felsorolt módszerből és eszközből három a saját weboldalhoz kapcsolódik. Hiába, az erős online jelenlét alapja még mindig a saját weboldal. Ezt egyetlen közösségi portál megoldása, például. egy Facebook-oldal sem tudja maradéktalanul kiváltani.


Google Cégem: mire jó?

A helyi keresőoptimalizálásban a Google Cégem profil regisztrációja és beállítása az egyik legfontosabb lépés. A Google Cégem egy ingyenes szolgáltatás, amit a techvállalat kifejezetten a földrajzi lokációhoz kötött vállalkozások számára hozott létre.

A Google Cégem lényegében egy cégadatbázis, amibe minden vállalkozás regisztrálhat, ha megadja a címét és a működési területét. De miért jó ez a vállalkozás szempontjából?
Helyi jellegű keresés esetén a találati lista elején megjelenik a Google térkép, rajta a releváns vállalkozások címével, illetve a térkép alatt is szerepelni fog egy rövid lista a helyi kötődésű vállalkozásokkal. Például. a „duguláselhárítás Gödöllő” keresésre ezt a találati listát kapjuk:


A pirossal bekeretezett részt, a térképet és alatta a céglistát együttesen „helyi csomagnak” (Local Pack) nevezzük. Az ebben szereplő találatokat a kereső a Google Cégem adatbázisból válogatja ki.
Azaz. csak az a vállalkozás tud ide felkerülni, aki rendelkezik Google Cégem profillal.

A találati lista legelején megjelenni ilyen módon komoly versenyelőnyt jelenthet bármelyik helyi kisvállalkozás számára. Főleg okostelefonos keresésnél látványos, mennyire szembetűnő módon jelenik meg a „helyi csomag”: nagyon sokan nem is görgetnek tovább, hanem a szemük elé kerülő találatok közül választanak.


Google Cégem regisztráció

Google Cégem profilt ingyenesen és pár perc alatt lehet regisztrálni a szolgáltatás honlapján. A profil létrehozásakor érdemes a lehető legtöbb adatot megadni: elérhetőségeket, nyitvatartási időt, címet és működési területet, saját weboldal címét, fényképeket hozzáadni a profilhoz.

Mielőtt teljesen élesedne a profil, a Google visszaigazolást fog kérni. Ritka esetben megelégszik egy telefonos ellenőrzéssel, de sokszor postai levelezőlapot küld, amin egy kód szerepel, és ezzel a kóddal lehet aktiválni a Google Cégem profilt.

Visszaigazolás után akár rövid bejegyzéseket, híreket is közzé tehetünk a Google Cégem oldalunkon. Nagyon fontos, hogy lehetőségünk lesz értékelések, vélemények gyűjtésére is: a minél több pozitív vásárlói- vagy ügyfélvélemény nagy mértékben befolyásolja, milyen gyakran jelenik meg a vállalkozásunk a „helyi csomagban” a találati listán. (x)


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online