Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Kicsattanó egészség még korosodva is

2020-11-27 17:27:40

Sokan panaszkodnak arra, hogy ahogy az idő elszalad felettük, úgy csökken az energiájuk is. Valóban: ugyanazok a mozgásformák, amik huszon-harmincévesen még könnyen mentek, egy esetleges ízületi gyulladás vagy a hormonjaink változása miatt ma már kevésbé.
Aki egészséges és fitt akar maradni, annak a következő szabályokat érdemes betartania.

Uralni kell az energiaszintet!

Amikor öregszünk, sejtjeink energiatermelő képessége lecsökken, így sokan joggal állíthatják, hogy nincs már erejük semmihez. A kezdő lépés tehát ez legyen: az energiaszintet a korábbira visszaállítani. Ezt a legkönnyebben a Q10 koenzim pótlásával lehet. Szerepe főként az anyagcsere fokozásában és ezáltal a toxinok elpusztításában van. Ezenfelül segíti az izomnövekedést.

A Q10 koenzim szedését már 50 éves kor felett érdemes elkezdeni, mivel ez az a kor, amikor ennek az enzimnek a természetes termelődése csökken a szervezetben.

A táplálkozás szerepe és a fehérjék

Függetlenül a jelenlegi étkezési szokásainktól, érdemes felülvizsgálni, hogy azok az ételek, amelyeket fiatalabb korunkban fogyasztottunk, a szervezetünknek jelenleg is megfelelőek-e. Mindenki a saját életritmusának megfelelően kell, hogy étkezzen, ám néhány alapszabály fontos ahhoz, megőrizzük az egészségünket.

A színes gyümölcsökkel és a zöldségekkel szinte sosem tévedhetünk. Az olajos halak és magvak is fontos összetevői a kiegyensúlyozott étkezésnek, ám magas zsírtartalmuk miatt csak mértékkel! Ha a reggeli szendvicshez ezentúl teljes kiőrlésű gabonából készült pékárut használunk, már léptünk előre egyet az egészséges életmód felé.

Mivel 60 év felett már többet veszítünk izmainkból és a csontokból is, érdemes fokozottabb fehérjebevitelt alkalmazni. A fehérje maga az erő, és hiányában idős korban akár szarkopéniás állapot is kialakulhat.

Egy felnőtt nőnek napi 45 gramm, férfiaknak pedig napi 55 gramm fehérjét kell legalább elfogyasztaniuk. A tojás, a túró, a joghurtok (lehetőleg minél kevesebb hozzáadott cukorral), a csirkemell és a mandula is fantasztikus fehérjeforrások!


Aktív életmód antioxidánsokkal

Az öregedés elleni küzdelem egyik élharcosai az antioxidánsok. Ha sok piros gyümölcsöt, zöld teát és magas kakaótartalmú, például cukormentes étcsokoládét fogyasztunk, természetes módon visszük be az antioxidánsokat a szervezetünkbe. De választhatunk erre a célra akár olyan, sejtregeneráló hatással bíró Flavin 7 termékeket is, amik koncentráltan biztosítják szervezetünk számára a nélkülözhetetlen öregedésgátló antioxidánsokat.

Emellett a napi 8-10 pohár tiszta vízről sem szabad megfeledkezni. Ennek hiányában ugyanis nem csak a bőr lesz kevésbé ruganyos, de a mentális képességeink is kárát látják a vízhiánynak.

A mozgásnak több szerepe van az energiaszint fenntartásában. Az, aki rendszeresen mozog, nem lesz túlsúlyos, és ezáltal könnyebben elkerülheti a további betegségeket. Emellett hatással van az agy és a szív működésére is. A jóga, az aqua fit vagy egy könnyed zumba is felpezsdítő lehet.

Tehát, nem feltétlenül kell lassítani a kor előrehaladtával. Elég, ha a számunkra megfelelő sportot és életmódot választjuk.


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online