Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nem mindig volt gyógyító orvos, kipróbálta magát – ahogy fogalmazott — a „sötét oldalon” is, majd úgy döntött, hogy a betegek mellett a helye. Orvos-családból származik, tizennégy éve költözött Szadára. Pályázott és nyert. Május óta van praxisa Szadán. Vallja, hogy nem a bajok hosszas, sok gyógyszert igénylő kezelésére kell törekedni, hanem a minél gyorsabb és hatékonyabb gyógyításra. Dobos doktor a Régió Plusz TV stúdiójában lezajlott beszélgetés folyamán a megelőzés fontosságára, az egészséges táplálkozásra és a mozgásra épülő helyes életmódra is felhívta a figyelmet. Tette ezt azért is, mert szeretné elérni, hogy Szada legyen az ország legegészségesebb települése.
Szada egy „kőhajításnyira” van Gödöllőtől, ezért talán nem tűnik eretnekségnek, hogy hírportálunkon is megosztjuk az 51 éves háziorvos gondolatait. Íme: