Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sajnálatos, de a felelőtlen emberek nem kímélik meg Gödöllő egyes, főként külterületi, erdős részeit attól, hogy „ingyenes megoldásként” ne raknák le ilyen-olyan hulladékukat, károsítva ezzel a természetet. Az illegális tevékenység felszámolása érdekében a Belügyminisztérium pályázatot hirdetett meg, amin a gödöllői önkormányzat is részt vesz.
Városunk esetében az elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás felső értékhatára 15 millió forint, ráadásul, ehhez önrészt sem kell biztosítani. A pályázati kiírás fontos kitétele, hogy kizárólag önkormányzati tulajdonú közterületi ingatlanon hajtható végre a hulladékmentesítés. A pályázatot november 5-ig kell benyújtani, sikeres kandidálás esetén a projektet 2021. február 28-ig szükséges teljesíteni.