Vissza normál nézetbe Nyomtatás

A chia mag jótékonyan hat az egészségre

2020-08-11 10:22:53

Néhány éve, ha valaki azt hallotta, hogy chia mag, korántsem biztos, hogy erre az egészséges, aprószemű superfoodra gondolt. Ennek következményeként azzal sem lehettek tisztában, hogy milyen jótékony hatással van az emberi szervezetre.

Az aztékok tudtak valamit
Már az aztékok is tisztában voltak azzal, hogy a chia mag milyen értékes, hiszen már akkor roppant előkelő helyet foglalt el a táplálkozásukban. A kukoricát is megelőzte, pedig azt aztán igen előre rangsorolták. Ha idegenül hangzik a chia mag kifejezés, akkor az azték zsályamag talán könnyebben használható a mindennapokban.

Manapság igazán nagy népszerűségnek örvend, ami annak köszönhető, hogy rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik, és pozitívan hat az egészségünkre. Röviden összefoglaljuk, hogy miben segíthet a mindennapokban a chia mag, azaz, milyen étrendekbe illeszthető, és milyen fontos hatásai vannak.

• Az egyik rendkívül nagy előnye, hogy cukorbetegek számára is ideális, hiszen alacsony a glikémiás indexe, és ezzel összefüggően nagyon lassan emeli meg a vércukorszintet. Így bármikor fogyasztható, bármelyik étkezésbe beleillik.
• Kiemelten jó antioxidáns-forrás, azaz nagy mértékben segít megkötni a szabadgyököket.
• Nagyon sok növényi fehérjét tartalmaz, ami pedig lehetővé teszi a vegán és paleo étrendekbe való beillesztését.
• A gluténérzékenyek sem maradnak chia mag nélkül, mivel gluténmentes, és emellett pedig szénhidrátban is szegény.
• A vízmegkötő képessége igen jelentős, ami a szervezetre is hatással van.
• A spenótnál is több vasat tartalmaz, továbbá a tejnél is több kalciumot, valamint még a banánnál is több káliumot rejt. Végül pedig jöjjön az igazi aduász: attól függetlenül, hogy növényről van szó, igen magas a natív Omega-3 tartalma, ami a zsírtartalmának felét teszi ki.


Hogyan készítsük el?

Van néhány nagyon fontos tanács a chia mag elkészítése során, amiket mindenképp meg kell fogadni.

Mivel nagy a folyadékmegkötő képessége, így minden esetben áztassuk be! Ez történhet vízben, tejben, joghurtban vagy bármilyen folyadékban. Mivel ha enélkül fogyasztjuk el, akkor ez a hatása a gyomorban érvényesül, ami komoly emésztési problémákhoz és súlyos esetben kiszáradáshoz vezethet.
A NÉBIH napi 15 grammban maximálta a fogyasztható mennyiséget, az efölötti mennyiség már problémákat okozhat. Alapvetően ez a mennyiség elegendő is egy napra.

Fogyasztható őrölve, törve, pudingban, joghurtban, pékáru tetejére szórva, egyformán jól hasznosul a benne lévő tartalom. A legjobb, ha reggelire fogyasztjuk.

Nagyon jó választás, ha a fogyasztást megelőző este beáztatjuk tejbe vagy növényi tejbe, majd reggel ízlés szerint édesítjük. Friss gyümölccsel és magokkal egyaránt kiváló indítása a napnak.


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online