Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői, Fürdő utca felől megközelíthető zsidó temető kerítésének és síremlékeinek részleges felújítása érdekében a helyi önkormányzat pályázatot nyújt be a Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítványhoz – erről Gémesi György saját hatáskörben határozott június 17-én.
A közfoglalkoztatottaknak a támogatott tevékenységbe történő bevonását preferáló, 452 millió forintos összfinanszírozású pályázaton temetőnként legfeljebb bruttó 20 millió forintos vissza nem térítendő dotáció nyerhető el. A támogatási intenzitás száz százalékos és az összeg előleg formájában is igényelhető. Mindez azt jelenti, hogy az önkormányzatnak nem szükséges erre a célra anyagi fedezetet biztosítani. Annyi kitétel azonban van, hogy nyertes pályázat esetén a városvezetésnek vállalnia kell a temető 10 éven át történő fenntartását.
A pályázat benyújtásának határideje július 2-a volt, a beérkezett igények elbírálásáról várhatón augusztusban születik végleges döntés.