Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Karácsony előtti vásárlás buktatói

2019-12-10 10:12:01

A Pest Megyei Békéltető Testület több éves tapasztalata alapján felhívjuk a tisztelt olvasó figyelmét arra, hogy a karácsony előtti bevásárlás, ajándék-keresés forgatagában milyen problémákkal találkozhat a fogyasztó. Hogyan lehet a fogyasztói panaszokat megelőzni, és ha az odafigyelés ellenére mégis megtörtént a baj, milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a porul járt fogyasztó rendelkezésére.

Összeállításunk 1. pontjának tartalma a Gödöllői Hírek magazin december 6-án megjelent számában olvasható! A cikk folytatása pedig az alábbiakban.

2. Mit jelent a karácsonyi ajándékvásárlásra is érvényes háromnapos csere?

A forgalmazó a vásárlástól vagy az üzembehelyezéstől számított három munkanapon belül köteles a terméket kicserélni, ha rendeltetésszerű használatra nem alkalmas. A fogyasztót ne terheli bizonyítási kötelezettség. A hiba eredete nem vizsgálható, azaz: a hiba gyártási eredetű e vagy a teljesítés után keletkezett. A rendelkezés kivétel az általános szabályok alól, a fogyasztó számára kedvezőbb. Csak abban az esetben vehető igénybe, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Hibátlan termékre nem érvényes!

3. Könnyűipari termékek esetében; a jogesetek szerint otthon derült ki, hogy felemás a bőrcipő színe, karcos volt (vagy lett) a női táska vagy a bőrből készült pénztárca, vagy hibás volt a bőrkabát.  A vállalkozás ilyen esetekben a békéltető eljárás során vitatta, hogy nála keletkezett a sérülés, a varráshibát jelentéktelennek tartotta, állítása szerint a rendeltetésszerű használatot nem akadályozta. Nem eredményes a békéltető jogorvoslati eljárás, utólag nem lehet megállapítani, bizonyítani, hol és mikor történt a sérülés, a forgalmazónál vagy teljesítés után.

Kerüljük sötétben, rossz látási viszonyok között a vásárlást, mivel sötétben a karcolások, varráshibák, csorbult bögrék, vázák – főleg az esztétikai hibák – nem látszanak, vagy nem vesszük észre.
Inkább halasszuk el a vásárlást abban az esetben is, ha sietni kell valahova és nincs időnk a terméket alaposan megnézni esetleg megpróbálni!

Ha tehetjük, ne menjünk vásárolni sok csomaggal és kisgyerekkel. Ha a csomagokat letesszük, nem figyeljük, ellophatják, a gyermek elszaladgál, ilyen körülmények között vásároltak kardigánt úgy, hogy egyetlen gomb sem volt rajta. Egy darab volt belőle, készleten nem maradt, cserélni nem lehetett.

Lehetőleg szaküzletben vásároljunk, olyan üzletet, kereskedőt válasszunk, ahol van esélyünk arra, hogy a vásárolt terméket ki tudják cserélni vagy választhatunk más árut, amire valóban szükségünk van, mert van árualap. A fogyasztói jogvitát kezdeményezők számára sok esetben az árualap hiánya okozta a jogérvényesítés elmaradását. Más helyzet is előfordulhat: hogyan tudjuk kicseréltetni a terméket, vagy a vételárat visszatéríttetni és mibe kerülne postaköltséggel vagy útiköltséggel az ügylet rendezése, ha a kereskedő székhelye, üzlete Budapesttől több száz kilométerre található, de karácsony előtt a sportcsarnokban vagy piacon árusított és tőle vásároltunk, esetleg a látszatra alacsonyabb ár miatt döntöttünk így?


4. Különösen mire figyeljünk a vásárláskor?

• Főleg a nyugták (közbeszédben: blokkok) esetében azt a kinyomtatott, de a pénztárgép mellé letett bizonylatot vegyük magunkhoz, amelyiken az általunk vásárolt termék neve és a fizetett összeg szerepel. Nem mindenki veszi át a blokkot, ha több blokk ott marad a pénztárgép mellett, a sietségben és türelmetlen sorállás miatt előfordulhat, hogy másikat veszünk magunkhoz, kizáródik a jogérvényesítés lehetősége.

• Blokk (nyugta) tartalmi ellenőrzése. Annak a terméknek az elnevezése legyen rajta, amit vásároltunk, a kereskedő nevével, székhelyével, (üzletének címével), adószámával és mindezek jól olvashatóak legyenek! Békéltető eljárásban bemutattak idegen írásjelekkel írt kéziratos számlát és számla helyett szállítólevelet.

• Blokk (nyugta), számla megőrzése. Ha nem céges a vásárlás, névre és címre szóló számlát – általában – csak tartós fogyasztási cikkek vásárlásakor állítanak ki. A vásárlási bizonylatokat, a garanciajegyeket is célszerű otthon összegyűjtve, dossziéban tárolni és az elévülési időn belül megőrizni.

További kérdések lehetnek
• Vásárláskor kérdezzük meg, szóbeli válasz esetében utólag ellenőrizzük, van-e megnevezett és a székhelyén, üzletében megtalálható garanciális szakszerviz, ahol a terméket javítják, ha több is van, melyikhez vihetjük javításra (az a legjobb, ha a jótállási jegyen feltüntetik).
Előfordult olyan eset, hogy a garanciális munkák elvégzésére megnevezett szervizben csak fizetős munkaként vették át a terméket. Arra hivatkoztak, hogy lejárt a kereskedővel kötött szerződés, ezért a garancia keretében a díjmentes javítás nem lehetséges.

• A meghibásodott terméket a kereskedőhöz, vagy közvetlenül a szervizbe vihetjük-e? A számlára vagy nyugtára és/vagy a garanciajegyre szükség lesz a jótállási igény érvényesítéséhez, vigyük magunkkal!

• Mennyi a jótállás, illetőleg a szavatossági időtartam? Cipős panaszokkal jelentkező egyes fogyasztók arról tájékoztatták a Pest Megyei Békéltető Testületet, hogy a kereskedő csak a hat hónapos jótállási időt említette, a hat hónaptól kettő évig tartó szavatossági igényérvényesítés lehetőségéről nem beszélt (információ elhallgatása, tájékoztatás hiánya).

5. Az ajándék vásárlásán kívül az egyéb karácsonyi kellékek esetében milyen panaszok fordultak elő a korábbi években?
Fogyasztói panasz csillagszóróra. Nehezen gyulladt meg, részben égett el, kialudt, szabadban lelassult az égés, vagy meg sem gyulladt. Ne vegyünk meg gyártó megnevezése nélküli és régi gyártmányt!

Utcai árusnál 2018-ban vásárolt csillagszórót 2001-ben gyártották. Hol volt a termék 17 évig? Ha csak elírásról van szó, amit nem vettek észre, akkor más tévedés is feltételezhető.

Normális gyártótól származó termék csomagolásán feltüntetik, hogy csak beltéri használatra alkalmas és éghető anyag egy méteren belül nem lehet. A távolságtartást a függönyre is célszerű alkalmazni.

6. Mennyibe kerül ténylegesen a kiválasztott termék?
• A kereskedő az áfás árat köteles közölni forintban. Egyes termékek árát – például, az informatikai termékek árát is – nettó ár + áfa formátumban adják meg. A vásárló nem köteles kiszámítani az eladási árat, őt az érdekli, mennyit kell a termékért fizetni.

• A termékre vonatkozóan több árat tüntettek fel, illetőleg ha a polcon és a nyugtán szereplő ár nem azonos, akkor az alacsonyabb ár fizetéséhez van jogunk! Az alacsonyabb ár érvényesítése az üzletben az eladóval vagy a pénztárossal általában konfliktushelyzetet eredményez, vita lesz belőle, a kereskedő az árufeltöltőre, létszámhiányra, diák munkavállalókra, tévedésre, eltévesztésre hivatkozik.

7. Ajándéktárgyak vásárlásához kapcsolódó termékcsere
• Több azonos ajándék esetén: például, több ugyanolyan nyakkendőt, inget, blúzt kapott a megajándékozott karácsonyra, és mennyiség, szín és méret miatt kérnek cserét a fogyasztók (kicsi a sapka, a kalap vagy a pulóver).

• Ha a termék nem hibás, azaz rendeltetésszerű használatra alkalmas, a cserére vonatkozóan törvényi kötelezettség nem áll fenn, a kereskedő a háromnapos (munkanap) szabályt nem köteles alkalmazni, kikényszerítése békéltető eljárásban sem lehetséges.

• A kereskedővel azonban meg lehet állapodni az esetleges csere lehetőségéről és feltételeiről. (A visszajelzések szerint egyre több üzlet követi ezt a gyakorlatot.) A fogyasztó számára kedvező elintézésnek az a lényege, hogy kereskedőnek legyen megfelelő árualapja a cseréhez, legyen ugyanolyan termékből más szín, vagy méret raktáron, vagy könnyen legyen utánrendelhető.

8. Nem minőségi hibás termék esetében általában mi a csere további feltétele a kereskedő részéről?
• Blokk (nyugta) számla megléte.

• Időtartam. Karácsony után mennyi ideig lehet a terméket cserélni? Néhány nap, nyolc nap, 15 nap, 30 nap? A kereskedő határozza meg, néhány hét is lehet, de elfogyhat a készlet. Érdemes az ünnep után minél előbb cserélni, ha előzőleg a kereskedővel megállapodtunk.

• A Pest Megyei Békéltető Testülethez érkezett információk szerint a kereskedőknek általában eredeti csomagolásban, sérülésmentesen, több darabból álló termék esetén hiánytalanul kell visszaadni a terméket.

Az „eredeti csomagolás” feltételét békéltetős szempontból vitatjuk. Dobozt vissza lehet adni, de vannak termékek, amiket az eredeti csomagolásnak megfelelően a kibontás után lehetetlen helyreállítani. Így – például – gombostűkkel rögzített férfiinget az eredeti állapot szerint lehetetlen visszacsomagolni, miközben kibontás nélkül nem látható a szálhibás anyag, de a viseléskor feltűnik. Csak teljes kicsomagolás után lehet felpróbálni és az anyaghibáról meggyőződni. Említhetném a technikai termékek egyikét, a pendrive csak a csomagolóanyag sérülésével próbálható ki. A vadonatúj termék akkor is annak a gyártónak a terméke, aki készítette, ha nincs rajta az egyébként sérülésmentesen el nem távolítható csomagolás.

A Pest Megyei Békéltető Testületben nem adunk helyt a csomagolóanyagra vonatkozó, valamely vállalkozás által elvárt feltételnek. Előfordultak jogviták ilyen ügyekben.

9. Levásárlás jogon kívüli intézménye
• A magyar jog nem ismeri a levásárlás jogintézményét, nem követelhető ennek elfogadása a fogyasztótól.

• Más terméket nem vagyunk kötelesek elfogadni, mint, amire a vásárlási szándék irányult, illetve, amit a fogyasztó megvásárolt!
Kivéve: ha a fogyasztónak nincs a cserére jogosultsága, de a levásárlásban állapodik meg a kereskedővel.

• Nem hibás, csak nem tetszik az ajándékba kapott termék. A megajándékozott nem szeretné megtartani, akkor a kereskedő az ellenérték levásárlásához kötheti a visszavásárlást! Felek közötti megállapodás történik!

10. A kereskedő által önként vállalt termékcsere problémái
Jogeset: a fogyasztó vásárláskor az üzletben szóbeli ígéretet kapott az eladótól a termékcsere lehetőségére 30 napon belül. A fogyasztó már előzetesen feltételezte, hogy lehet méretbeli probléma a megajándékozott személy esetében, de bízott a helyes választásban is, ezért kérdezte meg a termékcsere lehetőségét.
A fogyasztó január első napjaiban felkereste az üzletet és kérte a karácsony előtt vásárolt termék cseréjét méretprobléma miatt. A fogyasztó más személyt, más eladót talált az üzletben, mint akitől vásárolta a terméket. Kérését elutasították azzal, hogy nincs ilyen lehetőség. Ebben az esetben keletkezhetett volna jogvita, de a fogyasztónak nem állt rendelkezésére bizonyíték az ígéretre vonatkozóan. Szóbeli ígéret nem minősül bizonyítéknak, de nem volt ismert a jognyilatkozatot tett eladó neve sem.

Mi lehet a megoldás a probléma megelőzésére!
• Ha az adott üzletben lehetséges a csere, írják rá a blokkra, aláírással, pecséttel! A Pest Megyei Békéltető Testületben bemutattak olyan bizonylatot, aminek hátoldalára pecsételték a csere lehetőségét.
A pult üveglapja alatt elhelyezett (ott felejtett) vagy a falra kifüggesztett szöveg nem elegendő, nem bizonyítja, hogy az általunk vásárolt termékre vonatkozik és azt sem, hogy a vásárlásunk időszakában érvényes volt.

11. Akciós termékek esetében érvényesíthető-e jótállási igény?
Általában igen, de érdemes tisztázni az akciózás okát, például: készletcsökkentés, kereskedelempolitikai kedvezmény árleszállítást jelent, de nem téveszthető össze a leértékeléssel.


12. Mi a helyzet a leértékelt árukkal?

A terméknek valószínűleg minőségi vagy esztétikai hibája van (karcos az edény, lepattant a zománc, karcos a bőrtáska, a pénztárca, hiányzik valamilyen nélkülözhető tartozék, behorpadt a hűtő oldala). Ha a fogyasztó a hibák, hiányosságok tudatában vásárol leértékelt terméket árengedménnyel, akkor erre az általa ismert hibára vonatkozóan nem követelheti a jótállási/szavatossági igényt. A leértékelt terméknek is alkalmasnak kell lennie rendeltetésszerű használatra, azaz: a leértékelt hűtőnek is hűteni kell.

13. A hibás teljesítés jogorvoslatának szabályozása a Polgári Törvénykönyvben és a szabályok alkalmazása a gyakorlatban
A jogorvoslat sorrendje: kijavítás, csere, (árleszállítás) vagy ezek hiányában elállás a szerződéstől.
- a javítások száma nem meghatározott, bármennyi lehet, ez a fogyasztók által leggyakrabban vitatott rendelkezés,
- csere akkor, ha a javítás nem lehetséges, vagy nem gazdaságos (a kereskedő általában a szakszerviz csereutalványa alapján cseréli a terméket),
- árleszállítás, árengedmény, esztétikai hibák miatt, vagy valamely nélkülözhető funkció nem működik,
- elállás, vételár visszajár.

14. Mit jelent fogalmilag a szerződéstől való elállás?
Az eredeti állapot helyreállítása, mintha a szerződés létre sem jött volna.  A vásárló hiánytalanul visszaadja a terméket a forgalmazónak, a vételárat a vásárlónak (fogyasztónak) visszafizetik. A vállalkozások az elállás rendezésekor a termék vásárlására vonatkozó nyugtát (számlát) is visszakérik.

15. Mi a különbség a jótállás és a szavatosság között?
A különbség lényege, hogy kit terhel a bizonyítási kötelezettség? A jótállás – közismert szóval, a garancia – időtartama alatt a kereskedő vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy anyaghiba vagy gyártási hiba okozta-e a termék meghibásodását, vagy az a használatból származik, esetleg a nem rendeltetésszerű használatból.

Ezért szinte általános, hogy jellemzően a cipőkereskedelmi vállalkozások és egyre gyakrabban más vállalkozások is saját költségükön szakértői véleményt szereznek be a fogyasztó által bejelentett minőségi kifogásról, aminek elbírálásához szakértelem szükséges.

A fogyasztói jogvitában nem elegendő, ha a fogyasztó csak nyilatkozza, kijelenti, hogy a vállalkozás által beszerzett szakvéleménnyel nem ért egyet, azt nem fogadja el. A fogyasztónak a Pest Megyei Békéltető Testülethez benyújtott kérelmében pontosan meg kell jelölnie, hogy a részére átadott szakvélemény mely megállapítását tartja tévesnek és ugyancsak független szakértő véleményével – az úgynevezett ellen-szakvéleménnyel – bizonyítania kell a saját tényállítását.

A termék nem rendeltetésszerű használatának szakértői megállapítása – különösen a lábbelik esetében – gyakori a szakvéleményekben és leginkább vitatott tényállítás a fogyasztók részéről. A fogyasztó azonban pontosan tudja, hogy az utcai viseletre szolgáló cipőjét munkában is használta, a munkahelyén nem cserélte le munkacipőre, vagy sportcipőben kertet ásott, építkezésen dolgozott, vagy gépkocsivezetőként végezte munkáját. Csak szakértő tudja megállapítani, hogy az adott célra, adott árfekvéssel vásárolt lábbeli gyártásánál felhasznált anyagok milyen igénybevétel mellett és mennyi idő alatt használódnak el a cipő rendeltetésének megfelelő használata esetén. Ezért van szükség a szakvéleményre.

A békéltető testület eljáró tanácsa szakkérdést nem bírál felül, a bizonyítékot a feleknek kell szolgáltatni. A tárgyalóteremben minden kétséget kizáróan nem állapítható meg, hogy a fogyasztó az általa vásárolt terméket hol és milyen körülmények között használta. Ha a fogyasztó nem szerez be szakvéleményt a saját tényállításai alátámasztására, akkor az eljárásnak a fogyasztó számára sikeres lefolytatása csak a vállalkozás képviselőjének esetenkénti méltányos hozzáállásán múlik, de arra nem kötelezhető.

A fogyasztóvédelmi törvény rendelkezése szerint a békéltető eljárásban is csak alapos kérelemnek van helye. Alaptalan kérelmeket az eljáró tanács elutasítja, de felek közötti egyezség sem hozható létre az álláspontok szakkérdésben való eltérése esetén. A vállalkozás a tanács ajánlását nem köteles teljesíteni, ha annak szakszerűségét vitatja. Az eljáró tanács ezért nem hozhat olyan döntést, amiben nincs egyetértés a vállalkozással.

Szavatossági igényérvényesítés esetén a bizonyítási teher megfordul. A fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka már a teljesítéskor is megvolt, de az csak az idő múlásával és a használattal vált érzékelhetővé, észrevehetővé.
A fogyasztó nem érvényesíthet szavatossági jogot, ha a hibát már a szerződéskötéskor ismerte vagy ismernie kellett.

Jogszabály épületek és épületszerkezetek esetében három évet meghaladó, öt vagy tíz év időtartamú – jogvesztő – kötelező alkalmassági időt ír elő.

16. Milyen eltérő szabályok vonatkoznak az elektronikus kereskedelemre?
A webáruházat működtető társas vagy egyéni vállalkozás által közzétett tartalom ajánlati felhívásnak minősül. Az ajánlatot a vásárló (fogyasztó) teszi meg megrendelés formájában. A szerződés a vállalkozás elfogadó nyilatkozatával jön létre.

A vállalkozást tájékoztatási kötelezettség terheli a saját személyére, a szerződés megkötésére, tartalmára és teljesítésére, jótállásra, kellékszavatosságra, termékszavatosságra, panaszkezelésre, a jogviták rendezésére, a felmondásra és az elállásra vonatkozóan.

Az elállási jog alapján a fogyasztó a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szűntetheti meg. Az elállási jog a szerződés megkötésének napjától, valamint a termék átvételének napjától számított 14 naptári napon belül gyakorolható. A 14 naptári nap NEM munkanap!

17. Jogorvoslatra vonatkozó szabályok online adásvételi vagy szolgáltatási szerződés esetében
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) szerint online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés olyan adásvételi vagy szolgáltatási szerződés, aminek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál igénybevételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást. [Fgytv. 2. §  p) pont, értelmező rendelkezés(ek)]

A Fgytv. 18. § (5) pontja alapján az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

A fogyasztóvédelemért felelős miniszter 26/2019. (VIII. 26.) ITM rendelete kimondta, hogy 2019. szeptember 1. napjától a 14. § értelmében az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén – az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével – valamennyi megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

A fenti rendelkezéseknek megfelelően a fogyasztók online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos jogviták rendezését a Pest Megyei Békéltető Testületnél is kérelmezhetik.

18. Mire kell főként odafigyelni a vásárlásakor, de különösen a karácsonyi ajándék vásárláskor? Mi a minimum?
Nyugtaadás, jótállási/szavatossági jogok érvényesítésének lehetősége, önkéntes termékcsere lehetősége határidővel, szerviz neve, címe, illetve hol javítható a termék a garanciaidőn belül és azon túl.

19. A külföldön történt vásárlások jogorvoslati lehetősége
Határon átnyúló ügyek indíthatók az Európai Fogyasztói Központ segítségével. Elérhetőségei: 1027 Budapest, Csalogány utca 9-11. • Levelezési cím: Innovációs és Technológiai Minisztérium Európai Fogyasztói Központ 1440 Budapest, Pf.: 1Telefon: 06-1-896-77-47 • E-mail: info@magyarefk.hu • Honlap: www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/35641

Minden európai uniós tagállamban működik társintézmény, melynek közreműködésével kísérelhető meg a határon átnyúló fogyasztói jogviták rendezése.
Határon átnyúló fogyasztói jogvitának minősül az adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye ettől eltérő európai uniós tagállamban van.

A Pest Megyei Békéltető Testületnek az Európai Fogyasztói Központtal évek óta kiváló szakmai együttműködése van a fogyasztók érdekében.
Nem európai uniós országban keletkezett fogyasztói jogviták rendezéséhez tanácsadásra számíthatnak az ilyen ügyekben érintett fogyasztók.


Kedves Olvasók!

Az adventi készülődéshez kapcsolódó jogesetekből származó információk, tanulságok és tanácsok gyűjteménye a Pest Megyei Békéltető Testület eljárásainak és tanácsadási tevékenységének több éves tapasztalataiból származik. A cikk célja a jogorvoslati lehetőségekre is kiterjedő fogyasztóvédelmi ismeretterjesztés és a fogyasztói jogviták megelőzése a leggyakrabban előfordult esetek tanulságai segítségével.

A szerkesztő felhívja a fogyasztók megtisztelő figyelmét arra a tényre, hogy a Pest Megyei Békéltető Testülethez a hatáskörből adódóan csak negatív esetek kerülnek a fogyasztó és a vállalkozás között a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügyekben. Sikeres ügyletekről a fogyasztók nem küldenek beadványokat.

Tisztelt Olvasók! Tisztelt Nézőink!
2020-ban is „Fogyasztói Jogviták” című fogyasztóvédelmi magazin műsor látható a FIX Televízióban dr. Csanádi Károly műsorvezetővel. Műsorunk elérhető és visszanézhető a FIX Televízió hivatalos honlapján és a YouTube oldalán is.
Kéthetenként premieradásban új műsor látható a képernyőn, páros héten, csütörtökön, 21 óra 15 perckor.

Kedves Olvasóim!

A fogyasztóvédelem nem elmélet, hanem a jogérvényesítés és a megelőzés eszköze a napi gyakorlatban. A nem várt helyzetek kezelésére is fel lehet készülni. Olvassák a Gödöllői Hírek fogyasztóvédelmi cikkeit, látogassanak el a lap online felületére és nézzék a FIX Televízióban a fogyasztóvédelmi műsorokat! Legyenek naprakészek fogyasztóvédelemből 2020-ban is!

Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog újévet kívánok, tisztelettel: Dr. Csanádi Károly vezető jogtanácsos, adatvédelmi tisztviselő (DPO), a Pest Megyei Békéltető Testület elnöke, a FIX Televízió műsorvezetője


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online