Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Hogyan viszonyuljunk az IT-s vagy fejlesztő munkatársunkhoz?

2019-05-20 10:43:19

Szinte minden cégnél – így a gödöllőieknél is – valamiféle misztikum övezi az informatikust vagy a fejlesztésért felelős munkatársat. Mivel száz százalékban senki sem lát rá pontosan az ő munkakörükre, a velük való kommunikáció során egy szakajtónyi informatikai kifejezést használnak, a legtöbben amolyan csodabogárnak gondolják őket.

Pedig, ha jobban belegondolunk, az ő segítségük nélkül ma már elképzelhetetlen a hatékony és minőségi munkavégzés. Hiszen ők azok, akik képesek biztosítani azt az informatikai hátteret és struktúrát, ami képes lehetővé tenni a stabil internetes elérést és az online ügyintézést.

Ebben a bejegyzésben abban igyekszünk némi támpontot nyújtani, hogy miként érdemes viszonyulni a cégünknél dolgozó az IT-s vagy fejlesztő munkatársunkhoz?

Ősrégi sztereotípiák
Ismered a Big Bang Theory, vagy az IT Crowd című televíziós műsorokat? A legtöbb ember számára egy informatikus pontosan úgy fest, ahogy ezekben a produkciókban ábrázolják őket. Leginkább férfiak, valódi kockák, akik egész álló nap a monitor előtt ülnek. Hogyha pont nem valamilyen tech témáról olvasnak, akkor vagy béna videójátékokkal játszanak, vagy képregényekkel vannak elfoglalva. Párkapcsolatuk pedig nincs.

Az ilyesfajta kifigurázások habár viccesek, általánosítani semmiképpen sem helyénvaló. Ideje eloszlatnunk a fejlesztőkről alkotott tévhiteket, hogy sokkal inkább részesei lehessenek a vállalaton belüli életnek, és könnyedén együtt dolgozhassanak a többi osztályon dolgozó munkatársakkal.


Hatékonyabb megbeszélések

A meetingek sok cégnél egyáltalán nem a hatékonyság jegyében telnek, és csak elveszik az értékes időt a dolgozók életéből. Ez hiba.
Éppen ezért érdemes szinte minden egyes megbeszélésre meghívni az informatikáért felelős szakembert is. A munkájából fakadóan minden bizonnyal ő nem fogja feleslegesen rabolni a perceket, megoldás orientáltan fog gondolkodni és kommunikálni is.

Emellett akár egy termék vagy szolgáltatás fejlesztése, akár egy új üzletág bevezetése kapcsán is számos értékes meglátása lehet az informatika és a megvalósíthatóság szempontjából. Kezeljük partnerként a fejlesztésért felelős munkatársat vagy munkatársakat, mert a munkájuk rendkívül hasznos a számunkra.

A megfelelő kérdésekkel közelítsünk hozzájuk
Mivel az informatika területe a legtöbb munkatárs számára teljesen idegen terület, ennek következtében sokszor nem sikerül a megfelelő kérésekkel és kérdésekkel közelíteni a fejlesztők felé. A meg nem értést csak fokozza, hogy a válaszuk vagy válaszként feltett kérdésük szintén nehezen értelmezhető.

Fontos, hogy ha valami nem működik megfelelően vagy fejlesztésre szorul, akkor semmiképp se számon kérve vagy hibáztatva közelítsünk az informatikushoz. Ha szimplán közöljük a problémánkat, és részletesen leírjuk a belőle fakadó kellemetlenségeket, akkor ő sem fog egyből védekező álláspontot felvenni, ebből fakadóan konstruktívabb lehet az együttműködés a megoldás irányába.


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online