Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A lebonyolítási rendszer sajátossága miatt Mihály Ádámnak két versenyt kellett teljesítenie az argentin fővárosban, Buenos Airesben október 6-18. között megrendezett 3. Nyári Ifjúsági Olimpiai Játékokon. A magyar sportolói küldöttség egyetlen gödöllői tagja október 13-án – nekifutási gondokkal küszködve, ezáltal egyéni legjobbjától 45 centiméterre elmaradva – 445 centiméterig jutott rúdugrásban, amivel a 11. helyen zárt a 14 fős mezőnyben. A győztes orosz versenyző 520 centimétert teljesített. Szörényi István tanítványa három nappal később, október 16-án újra nekiveselkedett, hogy minél magasabbra jusson. Ez sikerült, hiszen Ádám 482 centimétert teljesített, amivel a 9. pozícióban zárta a második etapot.
Ádám végső helyezését a két verseny során szerzett magassági eredményességének az összege határozta meg. Ez a szám 927 centimétert (445+482) tett ki, ami azt jelentette, hogy a Gödöllői EAC sportolója a 10. helyet szerezte meg a világversenyen. Ha csak az európai indulókat nézzük, Mihály Ádám a 8. legjobb volt. A végső győztes a francia Thiery Baptiste lett (1.037 cm), megelőzve japán és orosz riválisát (1.032-1.032 cm). Fotó: Lengyák György