Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az ingatlanforgalmi szakértő által becsült értéknél 18 millió forinttal többért, vagyis, bruttó 248 millió forintért értékesíti a gödöllői önkormányzat a fenyvesi városrészen lévő Meggyes területén található, kevéssel több mint 20 ezer négyzetméteres ingatlanát, ahol összese 24 darab telek alakítható ki. A tárgyban kiírt pályázatra egy ajánlat érkezett: a gödöllői székhelyű EMVA Mérnöki Iroda Kft. kínálta a fenti összeget az ingatlancsoportért. A gazdasági társaság menedzsmentje vállalta azt is, ha 2020-ban és 2021-ben marad az 5%-os általános forgalmi adókulcs, akkor évente további 10-10 millió forintot juttat az önkormányzatnak.
A területen – az egyes telkek 22-24%-os beépítettségével – kertvárosias, főként egylakásos-, illetve a saroktelkeken kétlakásos lakóépületek létesülnek, legkésőbb 2021 év végéig. Az első lakások átadása várhatóan 2019 első félévében történik meg. A nyertes ajánlattevő – mások mellett – vállalta az elektromos áram, az ivóvíz- és csapadékcsatorna, valamint a lakóutak kiépítését.