Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Miként arról napokkal ezelőtt írtunk, Gyenes Szilárd lemondása miatt alpolgármester-választás is szerepelt a gödöllői képviselőtestület január 26-i ülésének napirendi pontjai között. Gémesi György polgármester nem a képviselőtestület tagjai közül jelölt személyt a tisztség betöltésére, hanem dr. Lantai Csabára (képen), a VÜSZI Kft. ügyvezető igazgatójára tett javaslatot.
Lantai Csabát a testületi tagság – titkos szavazással – 11 igen, 1 nem szavazattal és 3 tartózkodással főállású alpolgármesterré választotta. Havi, bruttó illetményét 600.000 forintban állapították meg. Ezen felül 90.000 forintos költségátalány, hivatali mobiltelefon-használat, valamint saját személygépkocsi hivatalos célú használata is megilleti az 1990 óta tartó önkormányzati éra 10. gödöllői polgármester-helyettesét.
Lantai Csaba ügyvezetői igazgatói helyét a VÜSZI Kft. élén Domonkos Ernő veszi át határozatlan időre. Az újdonsült direktor az elmúlt nyolc évben a polgármesteri hivatal városüzemeltető és vagyonkezelő irodáján dolgozott. Havi, bruttó munkabérét 600.000 forintban állapították meg. A javaslatot a testületi tagság 11 igen szavazattal és 3 tartózkodással fogadta el.