Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az egyetemi csapat eddig még nem szerzett, riválisa viszont nem vesztett pontot a bajnoki idényben. Mindez előrevetítette, hogy nem a Főnixnek áll a zászló a találkozón. A papírforma azonban kis híján borult, hiszen a vendéglátók végig egyenrangú ellenfélként küzdöttek (1-3-ról egyenlítettek), és közel voltak a pontszerzéshez.
NB II., Keleti-csoport, 4. forduló: Főnix ISE-SZIE – Csenger Petőfi DSZ SE 3-4 (1-1) Gödöllői gólszerzők: Csajbók Árpád, Annus Árpád, Szemes Sándor. A Főnix ISE együttese 0 ponttal, 12-22-es gólkülönbséggel a 10. helyet foglalja el a csoport táblázatán.