Október 13-a óta tudható, hogy – két forrásból – 100 millió euró (mintegy 40 milliárd forint) szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A rekonstrukciós munkálatok a terv szerint jövő év második felében kezdődnek és kilenc évig tartanak. A bejelentés erősen felkorbácsolta a közvélekedést: voltak, akik kifejezetten örültek a hírnek, míg mások kétkedésen alapuló kritikával illették a történteket.
De, mit mond a szakember? Többek között erről is kérdeztük Varga Kálmán történészt, akinek szakmai munkássága, tudományos kutatómunkája az 1980-as évek vége óta összeforr a gödöllői Grassalkovich-kastély történetével, feltárt és rejtett kincseivel.
A Gödöllői Járási Hivatal Okmányirodai osztálya – figyelemmel a polgármesteri hivatal épületében megkezdődő átalakítási munkálatokra – 2015. november 4-étől nem a polgármesteri hivatalban, hanem a Kotlán Sándor utca 1. szám alatti épületben fogadja az ügyfeleket. Az okmányiroda a költözés napjai alatt, azaz, 2015. október 29-30. és november 2-3. között zárva tart. Az ügyfélfogadási idők és az email-címek, honlapos jelentkezési felületek változatlanok, a főbb telefonszámok sem változtak.
A következő telefonos elérhetőségeken lehet felvilágosítást kérni, illetve időpontra jelentkezni (körzetszám: 28): 529-187 okmányiroda központi szám 529-106 személyi igazolvány 529-124 személyi igazolvány 529-174 gépjármű igazgatás 529-220 gépjármű igazgatás 529-219 vezetői engedély 529-200 információs pult
Az okmányirodába érkező ügyfelek a Kotlán Sándor utca 3. szám alatti parkolót használhatják, a mozgáskorlátozottak a Kotlán Sándor utca 1. szám alatti parkolót vehetik igénybe. A gépjárművel nem rendelkezők a város főbb pontjait útba ejtő, napi rendszerességgel járó buszjáratot vehetik igénybe – tájékoztatta szerkesztőségünket dr. Urbanics Gábor, a Gödöllői Járási Kormányhivatal vezetője.