Egyhangú döntéssel fogadta el a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Szenátusa és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány kuratóriuma dr. Gyuricza Csaba (agrármérnök, egyetemi tanár, az MTA doktora, a magyar mezőgazdaság és agrár-felsőoktatás elismert professzora) rektori pályázatát szeptember 5-én. A szenátusi ülésen a MATE rektora ismertette az elmúlt közel 5 év eredményeit, valamint vázolta a következő 5 éves ciklusra tervezett célkitűzéseit.
Az agglomerációs ingatlanpiac kiemelt figyelmet kapott 2025-ben, és Gödöllő különösen népszerű maradt. A város vonzerejét részben a kiváló infrastruktúra, részben a kedvező árviszonyok táplálják, így nem meglepő, hogy egyre többen keresnek eladó otthont errefelé.
Tehetség, erkölcs, siker! E három fogalom összeforrott a 2021-ben alakult gödöllői Grassalkovich Üzleti Klub (GRÜK) által vallott értékekkel, ami az emberi és üzleti kapcsolatok fejlesztését tekinti legfőbb céljának – mondta Személyi László elnök a klub által alapított díj szeptember 11-i ünnepélyes átadóján, amit a Gödöllői Királyi Kastélyban tartottak.
Tudásmegosztás terén működnek együtt az állami iskolák: a pályázaton kiválasztott Mentoráló intézmények saját, mintaértékű pedagógiai módszereiket osztják meg a többi oktatási intézménnyel, segítve azok oktató-nevelő munkáját. Az ország több száz iskoláját bevonó programot a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) a „Köznevelés az iskolában” projekt keretében indította el. Pest megyében huszonhét intézmény módszertani modelljeit érhetik el az érdeklődő iskolák – olvasható a szervezet által kiadott sajtóközleményben.
Az európai uniós projektben három gödöllői tanoda oktatási módszertanát ismerhetik meg az ország iskolái. A Török Ignác Gimnázium az interaktív táblákban rejlő lehetőségeket mutatja be a hatodikosok matematikatanításán keresztül. Az iskola tanárai nem csak az órák módszertanát adják át kollégáiknak, hanem a táblákon használható digitális tananyagok készítésére is megtanítják őket. A Petőfi Sándor Általános Iskola különlegessége egy egész éven át húzódó keretjáték, amire az egész napos iskola programjait vagy éppen a nemzetiségi neveléshez kapcsolódó rendezvényeket is felfűzik. A keretjátékban feladatok és jutalmak motiválják az egymással versengő osztályokat, akik mindeközben játszva sajátítanak el különféle ismereteket. Több mint húsz éve működik a Gödöllői Damjanich János Általános Iskola hagyományőrző kézműves- és néptánc programja. A gyerekek egész sor népi kismesterséget ismernek meg, megtanulnak bánni a különféle anyagokkal és megismerik a népszokásokat, népi játékokat. A program sikere abban rejlik, hogy minden gyereknek egyformán sikerélményt és motivációt nyújt.