Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Korszerűsítik és bővítik Gödöllő csaknem negyvenéves, elavult szennyvíztisztítóját. A beruházás összköltsége 1,37 milliárd forint. A 85 százalékban uniós, illetve állami forrásból finanszírozott projekt munkálatai – a január 6-án aláírt szerződés alapján – a fővárosi székhelyű A-Híd Építő Zrt. kivitelezésében februárban kezdődnek. A modernizáció megvalósításának befejezési határideje 2015. június 30.
Az MTI által közétett hír szerint a város déli határában található telep jelenleg naponta tízezer köbméter szennyvíz hidraulikai kezelésére alkalmas, de a technológiai hiányosságok miatt névleges kapacitásának csupán 60 százalékát képes megfelelően megtisztítani. A kibocsátott tisztított szennyvíz minősége miatt évente jelentős bírságot kell fizetni. A folyamatos működés mellett zajló felújítás jól illeszkedik Gödöllő ökováros programjába, és fontos a Rákos-patak menti települések számára is, mivel a korszerűsítés eredményeként kisebb lesz a környezetszennyezés.