Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Június 29-én, szombaton 10 órakor kezdődik a Szabadság téri, barokk stílusú Mária-oszlop körüli parkrész átadása. Az avató előtt két nappal Mária-kertre keresztelt belvárosi rész (képen) tájépítészeti tervét a gödöllői székhelyű Lyra Florae Kft. szakemberei készítették el, a kivitelezési munkák pedig egy másik helyi társaság, a Thököly utcai címre bejegyzett Attraktív Kert Kft. munkatársainak a nevéhez fűződnek. A szóban forgó területen az elmúlt hónapok folyamán megújult a zöldfelület. A teraszos tereprendezés mellett, új növényeket, fákat ültettek, díszburkolattal ellátott gyalogos sétányokat építettek ki, ahol pihenőhelyek állnak az arra sétálók rendelkezésére. A Főtér kialakításával összhangban elképzelt fejlesztésre a város idei költségvetésében 40 millió forintot különítettek el.
A Mária-kert átadása után az egybegyűltek a szállodához vonulnak, ahol az előzetes terv szerint 11 órakor kezdődik az az ünnepség, aminek során az épületegyüttes által határolt belső teret – a képviselőtestület tagjai által elfogadott határozat alapján – Erzsébet Udvarrá avatják.