Egy híján 30 esztendeje, hogy Gödöllőre költözött Sándor Csaba, a sokak által „szendvicsemberként” ismert, a város mindennapi életének arculatához annak idején szokatlan újdonsággal hozzájárult fiatal, aki mára elhagyta az ötödik ikszet. Csaba nemrégiben azzal hívott fel, hogy egyre gyakoribban találkozik a fiatalok motiváció és tenni akarás nélküli mentalitásával, és szeretné, ha cseppet sem zökkenőmentes életútjának megismertetésével segíthetne nekik ezen változtatni. Ez volt az apropója és a kiindulópontja beszélgetésünknek, amiből – reményeink szerint – sok jó gondolat továbbvihető és számos következtetés levonható.
November 30-án, vasárnap megkezdődik az adventi időszak, meggyújtjuk az első gyertyát az adventi koszorún. Ilyenkor harminchárom százalékkal több lakástűzhöz riasztják a katasztrófavédelem tűzoltóegységeit, mint máskor. Egy átlagos napon 18 otthon gyullad ki, advent idején ez a szám megemelkedik, akár óránként kigyulladhat egy lakóház – olvasható a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapján.
Az útépítési beruházások hosszú távú meghatározása és a kapcsolódó gazdasági folyamatok tervezhetősége érdekében a kormány két évvel ezelőtt elfogadta a magyarországi gyorsforgalmi- és a főúthálózat fejlesztési programjáról és nagytávú tervéről szóló határozatot. A szakemberek már dolgoznak az Országos Területrendezési Terv aktualizálásán.
A gyorsforgalmi- és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja több, új, Pest megyei nyomvonalú építést és kapacitásbővítést eredményező fejlesztést is tartalmaz, amiket a beruházás előkészítésének az előrehaladása és a finanszírozási feltételek függvényében kell végrehajtani.
A második, munkaütemezését tekintve 2017 és 2020 között megvalósítani tervezett programciklusban Gödöllőt érintő útépítések is szerepelnek. Az egyik a várost déli irányban elkerülő, kétszer egysávos, 10,7 kilométer hosszúságú, az Isaszegi és a Köztársasági utat is keresztező főút, ami a településünk nyugati határában található körforgalomból indul ki, és Máriabesnyőn csatlakozik a 3-as főúthoz. A másik az M2-es és az M 3-as autópálya közötti gyorsabb összeköttetést biztosító, kétszer kétsávos, 20,1 kilométer hosszúságú főút. Az elképzelt fejlesztések nyomvonala a csatolt kép jobb oldalán, zöld színnel jelölve látható.