Idén február 22-ig kellett arra várni, hogy a városvezetés elfogadja az önkormányzati rendszer 1990 óta íródó történetének 34. gödöllői költségvetését. A település 2024. évi büdzséjéről elöljáróban annyi mindenképpen elmondható, hogy amolyan választási évre jellemző számhalmaz. A képviselőtestület tagsága 42 perces szóbeli kiegészítés, majd 106 perces vita után 9 igen szavazattal, valamint 5 tartózkodással adott zöld utat a Gödöllő idei gazdálkodásának irányszámait tartalmazó települési költségvetésnek, aminek végrehajtását nem ugyanaz az összetételű képviselőtestület kezdi meg, mint amely befejezi...
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulója alkalmából meghirdetett március 15-i főtéri eseményen a Gödöllői Városi Fúvószenekar térzenéje fogadta az érdeklődőket. Ezt követően Gémesi György polgármester intézett beszédet a hallgatósághoz, majd a Gödöllői Fiatal Művészek Egyesületének és gyermekkórusának tagjai által bemutatott, A nép hangja… című ünnepi műsor, a tavaly felújított Petőfi-szobornál lezajlott koszorúzás, illetőleg a lovasok és lovas fogatok felvonulása tette teljessé a kora délutáni órákban az alsóparki lovasbemutatóval zárult gödöllői ünnep programját.
Március 22-e és 24-e között a budapesti BOK-csarnok volt a helyszíne a férfikardozók világkupájának. A verseny utolsó állomása volt az olimpiai kvótáért április 1-jéig zajló kvalifikációs folyamatnak. A magyar csapatnak már nem kellett izgulnia, hiszen korábban már bebiztosította párizsi részvételét. A kérdés csupán az volt, hogy milyen kiemelési számot kaphatnak a fiúk az ötkarikás játékokon.
2013-ban tovább bővíti nagy sikerrel közlekedő nosztalgiajáratait a BKV Zrt. – olvasható a közlekedési társaság honlapján. A program részeként visszatér a gödöllői HÉV-vonalra az M VIII-as motorkocsi, amin a nosztalgiázni vágyók februárban minden szombaton utazhatnak.
Az M VIII-as sorozatú, 251-es pályaszámú, távkapcsolású motorkocsit a Dunakeszi Vagongyár gyártotta 1952-ben, a Budapesti Helyi Érdekű Vasút megrendelésére. Mivel 1952. január 1-től a HÉV-vonalak üzemeltetését a Magyar Államvasutakra bízták, az elkészült 14 darab M VIII-as sorozatú motorkocsit az BHÉV helyett már a MÁV-BEV vehette át, majd 1958-ban került vissza az újra önálló BHÉV-hez. A járműveket eredetileg a csepeli gyorsvasútra szánták, azonban a csepeli vonal megnyitásához képest bő egy évvel később érkeztek meg, így Gödöllő és a főváros között jelentek meg, később pedig – közel négy évtizedig – a ráckevei vonalon is feltűntek. A motorkocsik 1991-ben búcsúztak a helyiérdekű vasút vágányairól, a 251-es pályaszámú motorkocsi – felújítása után – előbb nosztalgiavonatként közlekedett, majd a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum megbecsült darabja lett.
Hosszú szünet után az M VIII-as sorozatú, 251-es pályaszámú motorkocsi ismét forgalomba áll. A BKV ugyanis – a helyérdekű vasúti közlekedés megindulásának tavaly ünnepelt 125. évfordulója alkalmából – felújította az eddig a múzeumban árválkodó járművet, így idén rendszeresen szállít majd utasokat. A modernizált motorkocsi februárban minden szombaton nosztalgiavonatként közlekedik a H8-as hév vonalán. A járat nosztalgia díjszabás szerint vehető igénybe: Kerepesig 500 forintos, míg Gödöllőig 1.000 forint értékű nosztalgiajegyet kell váltani. A járatok csak a feltüntetett megállóhelyeken és a vonat befogadó-erejéig vesznek fel utasokat.