Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői képviselőtestület mai ülésének végén Gémesi György bejelentette, hogy lemondott alpolgármesteri tisztségéről Fábián Zsolt. A városvezető a találgatások elkerülése érdekében rögtön hozzátette: méltányolta a döntést, és személyes, jó kapcsolatát a jövőben is fenntartja a posztjáról december 31-én távozó Fábiánnal.
Településünk első embere egyelőre nem nevezte meg, hogy ki lesz a társadalmi megbízatású alpogármesteri státuszban 2010. október 14-e óta tevékenykedett Fábián utódja, azt azonban közölte, hogy erről január első napjaiban, rendkívüli képviselőtestületi ülésen, titkos szavazással születik döntés.
Fábián Zsolt először 1990-ben lett Gödöllő alpolgármestere, és a tisztséget egyhuzamban 2002-ig töltötte be. 2004 februárjától 2006 őszéig ismét a polgármester helyettesévé választották, majd – kihasználva a társadalmi megbízatású státusz lehetőségét – Gémesi 2010 októberében újra maga mellé vette egyik fő bizalmasát.