Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ebben az évben október 1-je és 7-e között rendezik meg az Őszi Könyvtári Napok programjait. A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkatársai az alábbi, ingyenesen felkereshető eseményeket kínálják a helyi és környékbeli érdeklődőknek.
Az Őszi Könyvtári Napok gödöllői attrakcióinak csúcspontja az október 7-i Könyves vasárnap lesz, amikor 10 és 14 óra között a könyvtár valamennyi szolgáltatása igénybe vehető. Ráadásul, a déli órákban azt is megtudjuk, hogy ebben az esztendőben ki nyeri el az Év olvasója díjat. És még valami: a hét a megbocsátás hete is, tehát elnézik, ha valaki a kölcsönzési idő lejárata után viszi vissza a nála lévő könyve(ke)t.