Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Marad a Volánbusz-kötelem

2010-12-13 12:45:59

2010. december 13. Hiába szeretne, a jelekből ítélve egyelőre képtelen megszabadulni a gödöllői tömegközlekedés ellátása vonatkozásában a Volánbusztól a városvezetés. A régi képviselőtestület az utóbbi közel két esztendőben négyszer próbálkozott vele (2008 decembere, 2009 júniusa, 2009 decembere és 2010 júliusa), míg az október 3-án megválasztott gödöllői helyhatóság tagjainak már az első valamirevaló tanácskozáson azzal kellett szembesülniük, hogy az ötödik – egyébként érvényes – pályázatot is eredménytelennek minősítsék.

Bár a tenderkiírás-sorozat feltételrendszere gyakorlatilag folyamatosan enyhült, a helyi, menetrend szerinti autóbusz-közlekedés ellátására beérkezett árajánlatok anyagi fedezetet ezúttal sem látta biztosíthatónak a településünket irányító grémium. Azzal együtt nem, hogy a beadási határidőig ketten is éltek az ajánlattétel lehetőségével. Az egyik pályázó a Volánbusz Zrt. volt, amely éves szinte nettó 110 millió forintért vállalta a szolgáltatás teljesítését. Másik kandidálóként a fővárosi székhelyű Inter Tan-Ker Zrt. és a gödöllői VÜSZI Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft. alkotta konzorcium jelentkezett, amelynek ajánlatában nettó 135 millió forint/év szerepelt.

A számok között kutakodva, érdekes, hogy a Volánbusz idén júliusban nettó 136 millió forintos ajánlatot tett, miközben erre az évre bruttó 94,2 millió forintos önkormányzati ellentételezésért szolgáltat. Felmerül a kérdés: mi lett volna, ha a konzorcium kedvezőbb ajánlatot ad, mint a Volánbusz? Gyanítható, megkapta volna a munkát, mert a lokálpatrióta klubos választási ígéretek között a VÜSZI, mint potenciális helyi tömegközlekedés-szolgáltató szerepelt. A Volánbusz azonban – úgy tűnik – jól „taktikázott”, mert nyernie ugyan hosszú távra nem sikerült, ám legalább egy-, legfeljebb két évig az övé, illetve alvállalkozójáé maradhat a terep Gödöllőn. Hogy mennyiért? Várhatóan 100 millió forint körüli lesz az önkormányzati dotáció éves összege, úgy, hogy januártól átlagosan 3,9 százalékos viteldíj emelkedésre lehet számítani.

A gödöllői buszközlekedés jövőjét illetően az is megfogalmazódott, hogy alapos, a helybéliek utazási szokásainak megismerését is célzó utasszám-felmérést kell készíttetnie az önkormányzatnak a következő pályázati kiírásig. Ehhez csaknem egy esztendő szükségeltetik, ami a remények szerint kiszámíthatóbbá teszi a feltételeket a városvezetés és a pályázói kör számára egyaránt.


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online