Vissza normál nézetbe Nyomtatás

A játékipar, mint az új szórakoztató médiacsatorna növekedése

2020-08-22 17:17:59

Boross Örs lelkes videojátékos és technológiai szakértő. Szorosan figyelemmel kíséri a szerencsejáték-ágazatot, és beszámol arról, hogy az átalakulóban lévő fogyasztói magatartás – a világ jelenlegi eseményeinek is a hatására – miként változtatja meg az emberek játékstílusát.

Nem is olyan rég a legtöbb játékos számára lehetetlen lett volna egy gyors játék azonnali online hozzáféréssel olyan weboldalakon, mint, például, az online kaszinó magyar.

Manapság már minden, böngészővel rendelkező mobiltelefon rendelkezik az azonnali internetkapcsolat és a virtuális játéktársak online közösségéhez való csatlakozás lehetőségével. Mindeközben a játékos bármelyik pillanatban megnyerheti akár az egész életét megváltoztató jackpotot is!


Honnan indultunk
? Hol tartunk most?
A 80-as évek egyértelműen a játékkonzolok korszakát jelentették, amikor a Nintendo és a Sega volt a tizenéves fiúk korosztályát célzó videojátékok élvonalában.

Kezdetben a videojátékokat csak a tinédzserek szabadidős játékának tartották, akik szép lassan elkezdtek órákat tölteni a szobájukban, kis képernyőjükre tapadva. A Sony követte az akkor élen járó gyártók példát, és piacra dobta az elképesztő népszerűségre szert tett Sony PlayStation konzolt, és sok szülő hónapokig spórolt, hogy meg tudja venni gyermeke következő játékát vagy konzoljának frissítését.

A valóságban nagyon kevés ember engedhette meg magának az ilyen luxustermékeket, és sok játékosnak kellett éjszakáznia a pénz miatt. A társadalmi összejövetelek új szintre emelkedtek, amikor a fiatalok összegyűltek egy-egy éjszakai csatára, hogy eldőljön, ki a legjobb. Az ember természetéből fakadóan a fogadási faktor is fontos része volt ezeknek az összejöveteleknek, mivel a győztes vihette haza a bankot, amely a részvételi díjakból tevődött össze.

A kaszinó ipar hamarosan felismerte a potenciált, mivel a sávszélesség és a mobil kapcsolat világszerte növekedett. Az online kaszinók felrobbantottak, amikor a Microgaming 1994-ben elindította az első online kaszinó játékát. Ez volt hát a kezdete a mai 196 milliárd dolláros globális iparágnak.


Közösségi Média Gaming

A média óriások, mint a Youtube, a Facebook, az Amazon és a Google, még a globális világjárvány támadása előtt rájöttek, hogy a mobil iGaming lesz a következő nagy durranás.

Lewis Sherlock, a Bidstack vezető kutatója nemrégiben arról számolt be, hogy a COVID-19 óriási, nem várt hatással volt az online szerencsejáték-iparra azáltal, hogy új szintre emelte a játékot, és teljesen új közönséget vonzott be.

A Facebook 2019-ben megvásárolta a spanyol felhőalapú iGaming fejlesztőt, a PlayGiga-t, amely jelentős bevételi forrássá vált a közösségi média iparág vezetője számára.
A mai felhőalapú megoldásokkal, amik minden mobil felhasználó számára elérhetők, a játék nagyon messzire jutott a tizenéves fiúk hálószobájának falai közül.

Meredith Worrilow, az Activision Blizzard globális üzleti marketing igazgatója szerint az emberek a szórakoztatást társadalmi kapocsként használják, mert az egyszerre nyújt kikapcsolódást és kapcsolattartást. A két elem kombinációja teszi a játékot olyan jövedelmezővé. Értelmet ad az elért eredménynek és a célnak is.
Egyéb izgalmas együttműködéseket fedezhetünk fel a Youtube-on: élő közvetítések mennek az Xbox, PS4 és PC játékosok számára a Rise Gaming csatornákon.

A You Tube-on való videojáték története 2008-ban kezdődött, amikor egy Blame Truth álnévvel rendelkező férfi videoklipekhez adta hangját, megosztva a saját, Call of Duty 4: Modern Warfare játékra vonatkozó stratégiáját.

Mindez a közösségről és a virtuális interakciókról szól. Értelmet ad az összetartozásnak, egy olyan korban, amikor a társadalmi távolságtartás megváltoztatja az életünket, a munkánkat és a játékvilágot. A YouTube-on való játék épp olyan könnyen elérhető, mint mondjuk elsétálni a hűtőszekrényig egy késő esti nasiért.

Derek Wise, az Oracle Data Cloud projekt igazgatója szerint a virtuális valóság mint technológia lassan általános háztartási készülékké válik.
Új korszakba léptünk, ahol az online szerencsejáték már egy teljesen új közönség és piaci szegmens számára is elérhető.


Konklúzió

Hendrik Menz, az Anzu.io márka- és kiskereskedelmi értékesítési igazgatója tökéletesen összefoglalta a helyzetet egy közelmúltbeli kerekasztal-vitán. Úgy gondolja, hogy a játék mindig is kulcsfontosságú volt az emberi kultúrában, már akkor jelen volt, még mielőtt megjelent volna a beszéd, a játék a kommunikáció legősibb formája. A videojáték, ami csupán a játék egy másik formája, elképesztő hatással volt és van a modern világra.

Az iparági óriások, mint – például – a Facebook, a Youtube és a Google felhő alapú játékaikkal versenyeznek a játékosok figyelméért és játékidejéért, s biztosak lehetünk benne, hogy hamarosan olyan új online játékokkal fognak szórakoztatni minket, amik a mobilunk képernyőit célozzák.


Stúdióbeszélgetések Gödöllő és környező települések sportolóival

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online