Minden bizonnyal a gödöllői érintettek is értesültek arról, hogy az 1990 előtt épült, gázfűtéses családi házak energetikai korszerűsítésére igénybe lehet venni a júniusban induló új otthonfelújítási programot. A REPowerEU keretből 108 milliárd forintot szánnak a programra: részben támogatás, részben hitel formájában. A házszigetelésre, nyílászárók cseréjére, melegvíz- és gázfűtésrendszer korszerűsítésére felhasználható programban legfeljebb 7 milliós beruházással lehet részt venni legalább 30 százalékos energia-megtakarítás elérésével, amit energiatanúsítványok igazolnak majd.
A Magyarország 2021. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló, július 14-én kihirdetett törvény módosítja a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvényt. A változás egyik eleme, hogy július 15-étől az önkormányzatok nem adóztathatják a reklámhordozókat. Ezt a lehetőséget 2018. január 1-jétől kapták meg az önkormányzatok, egészen pontosan úgy, hogy – a településkép védelmét is szem előtt tartva – építményadót vethetnek ki a reklámhordozókra.
A bizonyos körökben „újabb, az önkormányzatokat sújtó adóelvonásnak” titulált intézkedés nem érinti Gödöllőt, mivel városunkban ilyen jogcímen nem vetnek ki és – értelemszerűen – nem is szednek be helyi adót. Településünkön rendelet szabályozza a közterület használatot, aminek része a közterülteken (nettó 1.570 forint/négyzetméter/hó) vagy közterületbe benyúló üzlethomlokzaton (nettó 970 forint/négyzetméter/hó) elhelyezett reklámhordozók után fizetendő díj.
Annyi „csavar” ugyan van a gödöllői történetben, hogy 2011 nyarától kezdődően 11 és fél évre az önkormányzat egy váci székhelyű cég használatába adta a gödöllői közterületi reklám- és hirdetőfelületeket (kandeláber oszlopokon elhelyezett reklámtáblák, európai szabvány méretű óriástáblák, illetve hirdetőhengerek, valamint egyéb, közterületi reklámhordozók és hirdető-berendezések). Ennek ellentételezéseként a cég közterület-használati díjat fizet a helyi önkormányzatnak. Az idei évre a szóban forgó vállalkozástól és egyéb közterületi hirdetések után együttesen megközelítőleg nettó 27,5 millió forintos bevételt terveztek be a februárban elfogadott városi költségvetésbe.
Gödöllőn az egyesek helyi öntudatának növelését célzó „cuki” reklámozásért sem kell(ett) adót fizetni