Idén február 22-ig kellett arra várni, hogy a városvezetés elfogadja az önkormányzati rendszer 1990 óta íródó történetének 34. gödöllői költségvetését. A település 2024. évi büdzséjéről elöljáróban annyi mindenképpen elmondható, hogy amolyan választási évre jellemző számhalmaz. A képviselőtestület tagsága 42 perces szóbeli kiegészítés, majd 106 perces vita után 9 igen szavazattal, valamint 5 tartózkodással adott zöld utat a Gödöllő idei gazdálkodásának irányszámait tartalmazó települési költségvetésnek, aminek végrehajtását nem ugyanaz az összetételű képviselőtestület kezdi meg, mint amely befejezi...
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulója alkalmából meghirdetett március 15-i főtéri eseményen a Gödöllői Városi Fúvószenekar térzenéje fogadta az érdeklődőket. Ezt követően Gémesi György polgármester intézett beszédet a hallgatósághoz, majd a Gödöllői Fiatal Művészek Egyesületének és gyermekkórusának tagjai által bemutatott, A nép hangja… című ünnepi műsor, a tavaly felújított Petőfi-szobornál lezajlott koszorúzás, illetőleg a lovasok és lovas fogatok felvonulása tette teljessé a kora délutáni órákban az alsóparki lovasbemutatóval zárult gödöllői ünnep programját.
Március 22-e és 24-e között a budapesti BOK-csarnok volt a helyszíne a férfikardozók világkupájának. A verseny utolsó állomása volt az olimpiai kvótáért április 1-jéig zajló kvalifikációs folyamatnak. A magyar csapatnak már nem kellett izgulnia, hiszen korábban már bebiztosította párizsi részvételét. A kérdés csupán az volt, hogy milyen kiemelési számot kaphatnak a fiúk az ötkarikás játékokon.
A Magyar Közút közlekedésbiztonsági fejlesztéseinek újabb beruházása kezdődött meg: korszerűsítik az elválasztósávot az M3-as, M5-ös és M7-es autópálya több szakaszán, ezzel is csökkentve a frontális ütközések kockázatát – olvasható a cég honlapján.
A nagy járműforgalmat bonyolító autópálya-szakaszokon a két forgalmi irány fizikai elválasztásának fejlesztése a biztonság további erősítése érdekében szükséges. Az elválasztósáv jobb védelmét beton terelőfal, valamint korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel valósítja meg a Magyar Közút. A beruházásnak köszönhetően csökkenthető a pályaelhagyásos balesetek, így a frontális ütközések száma.
Az európai uniós támogatással megvalósuló beruházás egyik nagyobb eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és hozzá kapcsolódó fényvédelem, ami 25 kilométer hosszan épül meg az elválasztó sávban. Ezen a szakaszon – az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően – naponta 80 ezer jármű halad, így az egyik legforgalmasabb autópálya-szakaszok közé tartozik.
A napokban megkezdődött munkálatok az M3-as autópálya – gödöllői szakaszát is magában foglaló – 10 és 35 kilométerszelvények közötti részét érintik, és előreláthatólag november végéig tartanak. A kivitelezés alatt az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani.