Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Dobogón a gödöllői önjáró gokartok

2015-04-19 13:28:17

Lezárult az önjáró gokartok diadalának második évada. Nem kis nyereményekért folyt a küzdelem április 18-án. A junior és senior csapatok esetében egyaránt 3-3 díjkategóriát hirdettek meg. Komoly és szigorú szakmai zsűri értékelte a masinákat és azokat a műszaki megoldás alapján pontozta. Ez alapján díjazták a legjobb konstrukciót, a legokosabb gokartot, továbbá a legjobb csapatmunkát. Az összesített eredmények adták ki végül a Go-Kart! Go-Bosch! verseny abszolút győzteseit. Az abszolút győztes junior csapat egymillió forintot nyert, az abszolút győztes senior csapat másfél millió forintot vihetett haza. A gödöllői központú Szent István Egyetem csapatai dobogós helyen végeztek.

Az idei versenyszámok már előrevetítik a harmadik év teljesen önjáró jármű megalkotásának lehetőségét. A beépített alkatrészek a Bosch fejlesztései, amit a cég adott át a csapatok részére, de az igazi kihívás ezek rendszerbe szervezése volt. A pályára kilátogatott nagyszámú közönség azonban nem csak a jövő vezetéstechnikai bravúrjait csodálhatta meg. Igazi versenyélményt nyújtottak a gyorsulási etapok, illetve a mért idejű körök is. Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője elmondta:
- Érdekfeszítő időutazáson vehettünk részt valamennyien. Ezek a fiatal versenyzők futurisztikus gépeikkel megidézték az önjáró autók világát és a Bosch innovációjának jövőbe vezető elképzeléseit. Hat hónap megfeszített munkája látványosan elevenedett meg az Arénában, ahol mindenki nyert.
A díjak a versenynapi eredmények és a fejlesztési időszak teljesítményéből adódtak össze. Az értékelés szempontjai között a különböző komponensek technikai megvalósítása, eleganciája, kifinomultsága és fejlettsége mellett a csapatmunka és a projektmenedzsment is kiemelten fontos szerepet játszott.


A Legokosabb Gokartok sorrendje az elektromos gáz, fékezés és kormányzás valamint a hátramenet, a gyorsulási és gymkhana versenyszámok eredményei alapján állt össze. A gyorsulási versenyben a gokartok egy 50 méter hosszú és 10 méter széles pályán mozogtak úgy, hogy álló helyzetből indultak, járó motorral. A junior csapatoknál a reakcióidő és motorteljesítmény volt az értékelés mérvadó szempontja. Az, úgynevezett, Gymkhana egy olyan ügyességi és gyorsasági versenyszám, amiben a gokart manőverezhetőségét mérte a zsűri. Álló motorral indultak a versenyzők, majd a pálya kijelölt pontján a pilótának hátramenetbe kellett kapcsolnia és visszafelé is teljesítenie a technikás, szűk fordulós és keskeny szakaszokkal tűzdelt pályát. A párhuzamos parkolást, a projekt teljes időtartama alatt kötelező dokumentációt és a manőverekhez szükséges rendszerek kapcsolatát is pontozták a versenyben.
Ezek összességéből alakult ki a Legjobb Konstrukcióval bíró járgányok listája. A teljes  projektfolyamatát bemutató prezentáció, a gyorsasági gokart futam és a Bosch mérnökeinek közönségdíjazása alapján a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! versenyen kiosztották a Legjobb Csapatmunka díját is.  Ez a díj azért jelentős, mert a példaértékű dokumentációs és prezentációs készség elengedhetetlen a XXI. század üzleti kommunikációjában.

Mivel a gödöllői Szent István Egyetem SZIe-Kart senior, valamint a junior G.B.G. team különítménye mindhárom kategóriában jeleskedett és a profizmus, a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje is vezette őket, a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! verseny abszolút győzteseinek dobogójára állhattak.  A juniorok a dobogó második, míg a seniorok a harmadik fokán ünnepelhettek – tájékoztatta hírportálunkat Németh Andrea Lulu, a SZÓVAL Kommunikáció munkatársa.


Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online