Vissza normál nézetbe Nyomtatás

Több érv szól a brutális újdonságnak titulált a felüljáró mellett

2013-09-19 09:30:56

Tavaly novemberben már tartottak egy lakossági fórumot a Köztársaság úti szintbeli közúti- és vasúti átjáró kiváltásának 2016-2019 között uniós forrásból megvalósítani tervezett alternatív lehetőségeiről. Az akkori rendezvényen megnyilvánulók jelentős többsége nyíltan ellenezte a felüljáró megépítését, mondván: annak hatásai rendkívül kedvezőtlenül érinthetik az ott lakókat. A szeptember 18-án a Premontrei Gimnázium aulájában lezajlott újabb egyeztetésre ugyan kimunkáltabb verziókkal és látványtervekkel érkeztek a szakemberek, ám az elhangzottakból az derült ki, hogy továbbra is a felüljáró létesítése a legesélyesebb megoldás a helyszín jelenlegi közlekedési gondjainak felszámolására.

Elvileg négy lehetőség merült fel a Köztársaság úti vasúti átjárónál a rendszeres és sokszor hosszadalmas sorompózárás miatt évtizedek óta nap mint nap felgyülemlő kocsisor okozta bonyodalmak megszüntetésére. Ebből kettő, a várost déli irányban, a Köztársaság és az Isaszegi út összekötésével elkerülő út, valamint az egyetem alatti, a 3-as számú főútba becsatlakozó út megvalósításának ötletét az illetékes minisztérium államtitkárával folytatott egyeztetések során – elsősorban az anyagi forrás hiányára, valamint az engedélyeztetési procedúra komplikáltságára hivatkozva – belátható időre elvetették a szakemberek.

Fejlesztési megoldásként az alul- vagy felüljáró maradt a kalapban. Illetve az, hogy minden maradjon a régiben, ami nem lehet érdeke senkinek, így az ügyben csupán – a lakossági észrevételek figyelembe vételével – véleménynyilvánításra ítélt gödöllői önkormányzatnak sem. A fórumon hamar kiderült, a helyzet cseppet sem egyszerű. Kisebb-nagyobb környezetkárosítással, illetve a beruházások elkészülte után a környéken lakók mindennapi életminőségének megváltozása nélkül egyik verzió sem valósítható meg.


Szakmai szemszögből nézve, több érv szólt a felüljáró mellett. Megépítése és üzemeltetése számottevően olcsóbb, mint az aluljáróé. Kevésbé teszi bonyolulttá a környék forgalmi rendjét. Ha felüljáró épül, 7 ingatlan részbeni- és 3 ingatlan teljes kisajátításával kell számolni. Aluljáró esetén viszont 35 ingatlan részbeni kisajátítását kell megoldani. Az aluljáróhoz szervizút kell, ami fasorok kivágását eredményezi a Köztársaság úton, és az 5 százalékos lejtésszög biztosítása miatt zsákutcák is kialakulhatnának a vasút város felőli oldalán.
A korábbi elképzeléshez képest néhány méterrel arrébb tervezett felüljáró burkolatszintjének legmagasabb pontja 8,5 méter lenne. A hozzászólók közül volt, aki brutális újdonságnak titulálta a megoldást. Többen vetették fel, hogy ha ez a verzió valósul meg, az építmény legalább legyen esztétikus, és lehetőség szerint egészüljön ki zajfogóval.

Döntés a fórumon nem született. Az viszont megfogalmazódott, hogy két rossz megoldás közül kell választani. A környéken élők a napokban véleménybekérő kérdőívet kapnak, hogy állást foglalhassanak: alul- vagy felüljárót szeretnének, netán minden maradjon úgy, ahogy van…


Online kaszinók
Magyarország
magyar online casino

Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói

 

Kapcsolat | ImpresszumAdatvédelem | Médiaajánlat

© Gödöllői Hírek Online