Idén február 22-ig kellett arra várni, hogy a városvezetés elfogadja az önkormányzati rendszer 1990 óta íródó történetének 34. gödöllői költségvetését. A település 2024. évi büdzséjéről elöljáróban annyi mindenképpen elmondható, hogy amolyan választási évre jellemző számhalmaz. A képviselőtestület tagsága 42 perces szóbeli kiegészítés, majd 106 perces vita után 9 igen szavazattal, valamint 5 tartózkodással adott zöld utat a Gödöllő idei gazdálkodásának irányszámait tartalmazó települési költségvetésnek, aminek végrehajtását nem ugyanaz az összetételű képviselőtestület kezdi meg, mint amely befejezi...
Az 1848/49-es forradalom és szabadságharc kitörésének 176. évfordulója alkalmából meghirdetett március 15-i főtéri eseményen a Gödöllői Városi Fúvószenekar térzenéje fogadta az érdeklődőket. Ezt követően Gémesi György polgármester intézett beszédet a hallgatósághoz, majd a Gödöllői Fiatal Művészek Egyesületének és gyermekkórusának tagjai által bemutatott, A nép hangja… című ünnepi műsor, a tavaly felújított Petőfi-szobornál lezajlott koszorúzás, illetőleg a lovasok és lovas fogatok felvonulása tette teljessé a kora délutáni órákban az alsóparki lovasbemutatóval zárult gödöllői ünnep programját.
Március 22-e és 24-e között a budapesti BOK-csarnok volt a helyszíne a férfikardozók világkupájának. A verseny utolsó állomása volt az olimpiai kvótáért április 1-jéig zajló kvalifikációs folyamatnak. A magyar csapatnak már nem kellett izgulnia, hiszen korábban már bebiztosította párizsi részvételét. A kérdés csupán az volt, hogy milyen kiemelési számot kaphatnak a fiúk az ötkarikás játékokon.
Augusztus utolsó napján átadták a közlekedőknek az M0-ás autóútnak az 51-es főút és M5-ös autópálya közötti újonnan épült 6,3 kilométeres szakaszát. A fejlesztés jól szolgálj az erre rendszeresen vagy alkalmanként járó gödöllőieket is, mivel az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan folyamatosan és díjmentesen haladhatnak az M1-es autópálya és a 11-es főút közötti körgyűrűn, amit a helybéliek a város nyugati határában található M31-es autóúton percek alatt elérhetnek.
Az M0-ás autóút M5-ös autópálya és 51-es főút között új nyomvonalon megépült, kétszer három forgalmi- és egy-egy leálló sávos szakasza az útgyűrű keleti és déli szektorát kapcsolja össze. A modern technológiával létesült új szakasz révén nem csak folyamatossá, de biztonságosabbá és gyorsabbá is vált a közlekedés. Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával készült, ami nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére, és felületképzése révén zajhatás szempontjából is rendkívül kedvező.
A nettó 9,7 milliárd forintból elkészült beruházás kivitelezője az EMWL Autópálya Konzorcium volt, a projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósult meg. Fotó: pestmegye.hu